Promocja, czyli zadanie nie dla amatorów

Miasta już wiedzą, że w konkurencji o inwestorów, turystów i mieszkańców liczą się nie tylko nakłady, ale i profesjonalizm.

Publikacja: 10.09.2019 15:36

Promocja, czyli zadanie nie dla amatorów

Foto: AdobeStock

Rekordzistką pod względem wysokości budżetu promocyjnego oraz wzrostu ubiegłorocznych wydatków na ten cel jest Warszawa. Stołeczny budżet na promocję zwiększył się w minionym roku aż o ponad 35 mln zł, do 59 mln zł. Wynika to także z wielkości miasta, a więc skali wydatków związanych z jego funkcjonowaniem. Katarzyna Pienkowska z biura marketingu Urzędu Miasta Warszawy wyjaśnia, że podstawa działań promocyjnych to skierowane do mieszkańców stolicy kampanie edukacyjno-informacyjne. Jedną z ważniejszych jest coroczna kampania PIT zachęcająca mieszkańców do płacenia podatków w Warszawie, która przynosi wymierne efekty w postaci większych wpływów do budżetu miasta. Co roku władze stolicy promują też budżet obywatelski (zachęcając warszawiaków do uczestnictwa w jego podziale) oraz wydarzenia, które wpisały się już w kalendarz stołecznych imprez, w tym np. Noc Muzeów. Natomiast ubiegłoroczny budżet promocyjny Warszawy podwyższyły też różnorodne działania związane z 100. rocznicą odzyskania niepodległości przez Polskę.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Z regionów
Olsztyn na razie nie będzie większy. Ale władze miasta się nie poddają
Z regionów
Finanse i transformacja energetyczna wśród najważniejszych wyzwań dla samorządów
Z regionów
Deszczówka w mieście się przyda. „To zasób, a nie ściek”
Z regionów
Miasta stawiają na odnawialne źródła energii. I wspierają w tym mieszkańców
Z regionów
Proste rozwiązania mogą pomóc samorządom w walce z suszą hydrologiczną
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama