Materiał powstał we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego
Tegoroczny sezon w regionie zapowiada się niezwykle obiecująco. Samorząd województwa przeznaczył w tym roku więcej środków na upowszechnianie turystyki i promocję walorów Dolnego Śląska, a także wzrost konkurencyjności tutejszej branży turystycznej. Łącznie jest to 5,8 mln zł. To wielokrotnie więcej niż w poprzednich latach. Stało się to możliwe za sprawą nowych programów i rozwijającej się aktywności podmiotów z branży turystycznej w naszym regionie.
Bogata oferta
– Turystyka jest bardzo ważnym elementem promocji i rozwoju gospodarczego Dolnego Śląska. Nasz region może poszczycić się największą w Polsce liczbą zamków i pałaców, niesamowitymi szlakami podziemnymi, bujnymi lasami pełnymi pomników przyrody czy borami słynącymi z grzybów, rzekami, na których rozwija się prężnie żegluga turystyczna, tysiącami kilometrów pieszych szlaków, przepięknymi górami otwartymi na wszystkich, stawami będącymi siedliskiem dla tysięcy gatunków ptaków czy trasami rowerowymi dostępnymi dla wszystkich – wymienia Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
– Dodatkowo na terenie naszego województwa działają dziesiątki organizacji turystycznych świadczących usługi na najwyższym poziomie. Dolny Śląsk jest prawdziwym turystycznym rajem – dodaje Cezary Przybylski.
Na tegoroczny budżet regionu przeznaczony na turystykę składają się pieniądze przeznaczone na konkursy dla organizacji pozarządowych (2,9 mln zł), konkursy dla gmin (800 tys. zł), składkę do Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej (DOT; 1,3 mln zł), której województwo jest członkiem, a także inicjatywy własne, w tym projekty promocyjne, kampanie społeczne, wydarzenia branżowe i badania (800 tys. zł).