Materiał przygotowany przez firmę Strabag
Budowa inwestycji zaczęła się 13 lat temu. Pierwszy fragment o długości blisko 4 km oddano do użytku we wrześniu 2014 r. i kończy się węzłem na ul. Rzgowskiej. Mieszkańcy długo czekali na dokończenie tej ważnej arterii.
Po wybudowaniu wschodniej części autostradowej obwodnicy Łodzi brakowało blisko 6 km do połączenia węzła autostradowego z wybudowaną częścią trasy Górna. Styczeń 2022 okazał się szczęśliwy dla trasy Górna. Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi wyłonił w przetargu wykonawcę i podpisał i mowę. Partnerem tej realizacji jest firma Strabag, która jest wykonawcą wielu inwestycji samorządowych na terenie kraju. Trasa Górna jest jedną z najważniejszych inwestycji w aglomeracji łódzkiej.
Na terenie budowy trwają obecnie intensywne prace, a sama inwestycja po roku od jej rozpoczęcia jest zaawanasowana w blisko 60 proc. Budowana droga będzie miała po jednym pasie ruchu w obie strony. Na skrzyżowaniach z ulicami Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i Świętego Rafała Kalinowskiego zaprojektowano cztery ronda. Po obu stronach jezdni poprowadzone będą chodniki, zaplanowano także drogę rowerową. Teren zostanie uzbrojony, powstaje odwodnienie, oświetlenie oraz ekrany akustyczne. Uwzględniono również nasadzenia zieleni: blisko 3000 drzew i ponad 22 tys. krzewów. Na listopad tego roku zaplanowano odbiór tego odcinka.