Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego celem jest upraszczanie ludziom życia. To także jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. W 2021 roku przychody Żabki wyniosły blisko 12,4 mld zł, to o 20 proc. więcej niż w 2020 roku. To ponad 2,5 raz więcej niż budżet Poznań, miasta, z którego wywodzi się Żabka. W 2021 roku podmioty działające w ramach Grupy Żabka odprowadziły ponad 281 mln zł podatków opłat i składek oznacza to wzrost o 59 proc. rok do roku. Dziennie bisko 3 mln osób, robi zakupy w tej sieci, mając do dyspozycji ponad 8400 sklepów. Średnio na jeden sklep przypada ponad 4,5 tys. osób. A sieć nie przestaje się rozwijać, w ubiegłym roku powstało 1100 nowych placówek. W 2021 roku w Grupie Żabka pracowało ponad 45,4 tys. osób.
Ogólnopolska sieć
Grupa Żabka to unikalny ekosystem convenience, składający się z rozwiązań stworzonych z myślą o osobach, dla których szczególnymi wartościami są czas i wygoda. Żabka to ponad 8400 elementów tkanki miejskiej, będących sklepem, punktem gastronomicznym - Żabka Café oraz placówką pocztową - Wygodne Usługi w jednym. Placówki zlokalizowane są na terenie całego kraju, zarówno w dużych aglomeracjach jak i małych miejscowościach. Ponad 1400 placówek jest na Mazowszu, ponad 200 na Podkarpaciu a ponad 150 na Podlasiu. Średni czas zakupów w Żabce to 106 sekund, a większość sklepów jest otwartych 7 dni w tygodniu, zazwyczaj od 6:00 do 23:00.
Sieć fizycznych sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców uzupełniana jest o bezobsługowe sklepy autonomiczne Żabka Nano. Sklepy tego typu lokalizowane są m.in. w miejscach, w których – ze względu na ograniczoną powierzchnię lub wymogi prawne, nie zmieściłby się standardowy sklep Żabka, na przykład w biurach, klubach fitness czy szkołach. Obecnie działa ponad 40 Żabek Nano, które są zlokalizowane w: Gdańsku, Gdyni, Katowicach, Krakowie, Piasecznie, Plewiskach, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu.
W strukturach Grupy obecne są także Żabka Jush!, oferująca dostawę zamówionych przez aplikację produktów w 15 minut oraz Delio – internetowe delikatesy z dostawą nawet w godzinę.
Łatwo i zdrowo
Żabka to możliwość szybkich zakupów spożywczych, ciepłego posiłku w drodze, wygodnego nadania paczki, wypłaty gotówki czy skorzystania z dietetycznego cateringu. Sieć stawia na jakościową i zdrową żywność między innymi poprzez poprawianie składu produktów marki własnej oraz wprowadzenie na nich intuicyjny system oceny wartości odżywczej Nutri-Score. Ułatwiając w ten sposób klientom komponowanie odpowiednio zbilansowanej diety. Grupa rozszerzyła także ofertę produktów pochodzenia roślinnego, m.in. poprzez markę Plant Hunter.