Pieniądze będą pochodzić z obligacji wrocławskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Otrzyma ono finansowanie zwrotne banków Pekao SA i PKO BP, które w całości zostanie przeznaczone na program inwestycyjny. Jego realizację zaplanowano na lata 2021-2025.
Rozjazdy do wymiany
Miejski przewoźnik kupi 21 klimatyzowanych i niskopodłogowych pojazdów Moderus Gamma, w ramach opcji zawartej w umowie z września 2020 r., powalającej zwiększyć podstawową transakcję na 25 tramwajów o dodatkowe wagony. Sfinansuje ponadto modernizację tramwajów Protram i Skoda oraz dwóch zajezdni – Borek i Ołbin, dzięki czemu będą mogły one pomieścić większą liczbę wagonów. Pieniądze mają również pozwolić na przyszły zakup tramwajów zastępujących najstarsze wagony 105N.
CZYTAJ TAKŻE: Więcej nowych tramwajów. Są z Polski, ale i z Turcji
Jak twierdzi prezes wrocławskiego MPK Krzysztof Balawejder, komunikacja miejska ma być priorytetem dla obecnych władz miasta. Od początku prezydentury Jacka Sutryka pojawiło się 200 nowych autobusów, 46 tramwajów, a kolejne 42 skierowano do modernizacji.
– To także 80 milionów rocznie na program radykalnej poprawy stanu wrocławskich torowisk – dodaje Balawejder. Dotyczy on przede wszystkim wymiany rozjazdów na najważniejszych skrzyżowaniach w mieście. Remontowane są także torowiska.