Reklama

Zapaść na kolei. Polacy znacznie rzadziej wsiadają do pociągu

Najczęściej jeździmy na Pomorzu, najrzadziej na Podkarpaciu i Podlasiu – wynika z raportu Urzędu Transportu Kolejowego (UTK).

Publikacja: 16.06.2021 16:00

W pandemicznym 2020 roku statystyczny Polak wsiadał do pociągu średnio 5,5 razy. Rok wcześniej – bli

W pandemicznym 2020 roku statystyczny Polak wsiadał do pociągu średnio 5,5 razy. Rok wcześniej – blisko 8

Foto: fot. AdobeStock / encierro

Pandemia sprawiła, że wyniki w porównaniu z poprzednim 2019 r. radykalnie się pogorszyły. Podróżni wyraźnie wzięli rozbrat z koleją. W pandemicznym 2020 roku statystyczny Polak wsiadał do pociągu średnio 5,5 razy. Rok wcześniej – blisko 8. Na Mazowszu statystyczny mieszkaniec województwa wsiadał w 2019 r. do pociągu średnio 19,4 razy, ale w ubiegłym roku już tylko 12,4 razy.

Urząd Transportu Kolejowego przygotował raport pokazujący wykorzystanie pasażerskich przewozów kolejowych w poszczególnych regionach Polski. Wynika z niego, że dotychczasowy trend powolnego, ale stabilnego wzrostu w liczbie przewiezionych pasażerów, jaki odnotowano w ciągu ostatnich 11 lat, został gwałtownie przerwany pandemią koronawirusa. Od 2010 r. do 2019 r. liczba pasażerów kolei rosła z 261,5 mln do 335,9 mln, co daje wzrost na poziomie 28,5 proc.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
Czy polskie miasta umieją radzić sobie z wodą?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Z regionów
Warszawa otwiera nowy etap działań na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców
Z regionów
Regiony pomagają zdobywać swym firmom świat w branży ICT
Z regionów
O kluczowych dla samorządów wyzwaniach na Podhalu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Z regionów
Regionalne lotniska generują inwestycje i dają pracę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama