Aktualizacja: 11.05.2025 11:03 Publikacja: 04.06.2021 11:38
Dzięki planowanym inwestycjom pociągi miałyby wozić pasażerów pomiędzy miastami aglomeracji z częstotliwością co kilkanaście minut w godzinach szczytu
Foto: for. adobestock / Bellafire
Zrzeszająca 41 samorządów regionu Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia (GZM) rozpoczęła w maju konsultacje z gminami w ramach prac nad wstępnym studium wykonalności całego przedsięwzięcia. To dokument, który sprecyzuje założenia koncepcji Kolei Metropolitalnej, oceni ich zasadność, możliwość realizacji, wreszcie oszacuje koszty.
Te ostatnie są niebagatelne. Potrzeba około 16 miliardów złotych. Za to efektem byłoby uczynienie z kolei kręgosłupa transportowego regionu. Pociągi miałyby wozić pasażerów pomiędzy miastami aglomeracji z częstotliwością co kilkanaście minut w godzinach szczytu. Długość linii sięgnęłaby 400 km, przybyłoby 130 nowych przystanków.
Ich liczba stale w miastach rośnie. Czasami z ich powodu dochodzi do wypadków. Samorządy szukają sposobów na por...
W stolicy regionu spotkali się najważniejsi decydenci z branży kolejowej – ministrowie i prezesi spółek kolejowy...
Powołano obwodowe komisje wyborcze, a chętnych do zasiadania w nich nie brakowało. Coraz więcej osób dopisuje si...
W Gdyni ruszył sezon wielkich wycieczkowców: największe, jakie w ciągu pół roku wpłyną do gdyńskiego portu, licz...
Według danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor nieetycznych dłużników jest prawie pół miliona...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas