To pierwsze dwa pojazdy wyprodukowane przez firmę Hyundai Rotem w ramach gigantycznego zamówienia obejmującego 123 tramwaje z opcją na kolejne 90. Kontrakt podpisały z Koreańczykami Tramwaje Warszawskie w połowie 2019 r. To jedna z największych takich umów w Europie. Jej wartość netto sięga 1,83 mld zł.
Wagony przeszły w Korei pierwsze testy. Sprawdzono m.in. urządzenia elektryczne, hamulce i systemy bezpieczeństwa, działanie klimatyzacji i oświetlenia. Skontrolowano jak tramwaj zachowuje się w ciasnych zakrętach. Z początkiem wakacji w Warszawie rozpoczną się testy homologacyjne.
– Jesienią tramwaje powinny zostać włączone do ruchu – informuje stołeczny Urząd Miasta.
Tramwaj na miarę
Nowe tramwaje nie są standardowym produktem Hyundai Rotem. Firma przygotowała je specjalnie dla Warszawy, ich konstrukcja jest „szytą na miarę”. Mają całkowicie płaską podłogę, a przedni i tylny wózek będzie miał obrotową konstrukcje dla ograniczenia zużycia szyn i cichszej jazdy na zakrętach.
CZYTAJ TAKŻE: Tramwaje wyłącznie niskopodłogowe? W tym mieście się udało