– W dalszym ciągu zachęcamy do kontaktu online, pocztą tradycyjną, a także telefonicznie. Sprawy będą załatwiane w godzinach pracy urzędu – mówi Joanna Żabierek, rzecznik prezydenta Poznania.
Urząd Miasta Rzeszowa otworzył Punkty Obsługi Mieszkańców zlokalizowane w galeriach handlowych. Pracują w godz. 10-18. – Przy okienku może być tylko jedna osoba, a pracownicy mają środki ochrony osobistej. Nie boją się, bo przecież sami chodzą na zakupy, a od soboty mogą jak wszyscy mieszkańcy pójść na baseny – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
CZYTAJ TAKŻE: Paraliż urzędów i bałagan. Przepisy antykryzysowe nie pomagają
W galeriach mieszkańcy mogą załatwić sprawy związane z rejestracją samochodu, odebraniem prawa jazdy, zameldowaniem czy wydaniem dowodu osobistego. I sporo osób załatwia sprawy w centrach handlowych. Dziennie jest tam od 200 do 300 mieszkańców.
Jak mówi Karolina Gałecka, rzecznik stołecznego ratusza, urząd nie pracuje jeszcze w normalnym trybie, ale sprawy mieszkańców są realizowane, choć niektóre mogą być załatwiane w ograniczonym zakresie. – Przywrócenie trybu pracy sprzed epidemii, póki co jest to niemożliwe na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z 30 maja. Na tej podstawie np. jest ograniczona liczba osób przebywających w punktach obsługi klienta wg zasady jednego mieszkańca na stanowisko – mówi Karolina Gałecka.