Reklama

Policyjna akcja „Smog” zebrała wśród kierowców obfite żniwo

Efektem ostatniej akcji jest ponad 1,2 tys. zatrzymanych dowodów rejestracyjnych. W całym kraju skontrolowano 22,5 tys. pojazdów.

Publikacja: 28.02.2020 13:14

Policyjna akcja „Smog” zebrała wśród kierowców obfite żniwo

Foto: AdobeStock

Komenda Główna Policji podała oficjalne wyniki akcji „Smog” z 19 lutego. Wówczas to na drogach w całej Polsce funkcjonariusze prowadzili kontrole jakości spalin oraz sprawdzali stan techniczny aut. Jak podaje Radosław Kobryś z KGP, funkcjonariusze skontrolowali 22,5 tys pojazdów. Zatrzymano 1 232 dowody rejestracyjne samochodów, które naruszały przepisy o ochronie środowiska (240 kierowców straciło dowody za emisje spalin).

W trakcie kontroli funkcjonariusze zwracali uwagę na wszystkie wykroczenia drogowe, ale główną uwagę skupiali na autach, wobec których istniało uzasadnione przypuszczenie, że naruszają normy ochrony środowiska. Kiedy stwierdzili ich naruszenie, mogli zatrzymać dowód rejestracyjny oraz nałożyć mandat do 500 złotych. – Z policyjnych obserwacji wynika, że najgorszą karą dla kierowców za naruszenie norm ochrony środowiska jest nawet nie sam mandat w wysokości 500 zł, ale fakt, że bez dowodu rejestracyjnego nie mogą odjechać swoim autem z miejsca kontroli – mówi Kobryś.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
Polskie miasta korzystają na rozwoju turystyki morskiej. Gdańsk zapowiada rekord
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Z regionów
Czy polskie miasta umieją radzić sobie z wodą?
Z regionów
Warszawa otwiera nowy etap działań na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców
Z regionów
Regiony pomagają zdobywać swym firmom świat w branży ICT
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Z regionów
O kluczowych dla samorządów wyzwaniach na Podhalu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama