Stolica doczekała się uchwały krajobrazowej. Prace nad nią trwały aż cztery lata. W czwartek przyjęła ją rada miasta. Dzięki temu za kilka lat w centrum Warszawy powinny przestać straszyć wielkoformatowe reklamy.
Starówka bez billboardów
– Uchwała dzieli Warszawę na strefy. Z pierwszej strefy, obejmującej Starówkę i centrum, mają zniknąć reklamy wielkoformatowe. Nadal będzie można je umieszczać na słupach reklamowych – mówi Wojciech Wagner, zastępca dyrektora biura architektury i planowania przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. – Dozwolone będą nośniki reklamowe nieprzekraczające 3 mkw. oraz ażurowe reklamy na dachach i na rusztowaniach budynków w remoncie. Te ostatnie będą mogły wisieć tylko przez określony czas – wyjaśnia Wojciech Wagner.
Uchwała krajobrazowa określa też zasady wieszania szyldów. – Będą jednolite w całym mieście. Szyldy będą mogły wisieć w strefie parteru i, co do zasady, mieć wysokość nie większą niż 90 cm – tłumaczy Wojciech Wagner.
Wprowadzone zostaną również standardy gabarytowe i materiałowe dla ogrodzeń, zakazujące jednocześnie wygradzania osiedli modernistycznych oraz obszarów nowej zabudowy większych niż 2 ha.
CZYTAJ TAKŻE: Ustawa krajobrazowa oczyści Kraków?