Reklama
Rozwiń

Łódzkie: kolej schodzi do podziemia

Dworzec Łódź Fabryczna, gruntownie przebudowany w latach 2012-2016, imponuje rozmachem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za trzy lata przestanie być „za duży”. Pociągi nie będą kończyć tu biegu, lecz pojadą dalej – w kierunku Kaliskiej i Żabieńca.

Publikacja: 26.12.2019 19:54

Łódzkie placówki służby zdrowia radzą, by najpierw zasięgać porady telefonicznie, zanim pofatygujemy

Łódzkie placówki służby zdrowia radzą, by najpierw zasięgać porady telefonicznie, zanim pofatygujemy się do przychodni.

Foto: materiały prasowe, Marian Zubrzycki

Łódź stanie się jednym z głównych węzłów przesiadkowych w kraju. Z Fabrycznej będzie można pojechać w stronę Warszawy i Lublina, z Kaliskiej – na Wrocław i Katowice, z Żabieńca – do Bydgoszczy, Gdyni i Szczecina.

Pomiędzy łódzkimi stacjami pociągi będą jeździć tunelem średnicowym, którego budowa właśnie się rozpoczęła – trwają prace przygotowawcze. Powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce, który posłuży także łodzianom – można powiedzieć, że będą mieli linię metra (podziemia wiodą już od stacji Widzew).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Z regionów
Dolny Śląsk mocno obecny na EXPO w Japonii
Z regionów
Bruksela ściga Polskę za zaniedbania w jakości powietrza
Z regionów
Samorządy: rząd daje za mało na edukację. „Ogromna luka wpisana w system”
Z regionów
Samorządy inwestują w magazyny zielonej energii. Dzięki wsparciu z funduszy UE
Z regionów
Jak samorządy są przygotowane na sytuacje kryzysowe?