Łódzkie: kolej schodzi do podziemia

Dworzec Łódź Fabryczna, gruntownie przebudowany w latach 2012-2016, imponuje rozmachem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za trzy lata przestanie być „za duży”. Pociągi nie będą kończyć tu biegu, lecz pojadą dalej – w kierunku Kaliskiej i Żabieńca.

Publikacja: 26.12.2019 19:54

Łódzkie placówki służby zdrowia radzą, by najpierw zasięgać porady telefonicznie, zanim pofatygujemy

Łódzkie placówki służby zdrowia radzą, by najpierw zasięgać porady telefonicznie, zanim pofatygujemy się do przychodni.

Foto: materiały prasowe, Marian Zubrzycki

Łódź stanie się jednym z głównych węzłów przesiadkowych w kraju. Z Fabrycznej będzie można pojechać w stronę Warszawy i Lublina, z Kaliskiej – na Wrocław i Katowice, z Żabieńca – do Bydgoszczy, Gdyni i Szczecina.

Pomiędzy łódzkimi stacjami pociągi będą jeździć tunelem średnicowym, którego budowa właśnie się rozpoczęła – trwają prace przygotowawcze. Powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce, który posłuży także łodzianom – można powiedzieć, że będą mieli linię metra (podziemia wiodą już od stacji Widzew).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Z regionów
Dzik w wielkim mieście ludzi się nie boi. Tylko łowczych
Z regionów
Dolny Śląsk infrastrukturalnym sercem Europy
Z regionów
Wybory prezydenckie: Dopisz się do spisu lub weź zaświadczenie przed wyjazdem
Z regionów
Do trójmiejskich portów wróciły statki wycieczkowe. To świetna reklama dla miast
Materiał Partnera
Nieetyczni dłużnicy w twoim regionie? Jest na nich sposób
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem