Reklama

Łódzkie: kolej schodzi do podziemia

Dworzec Łódź Fabryczna, gruntownie przebudowany w latach 2012-2016, imponuje rozmachem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, za trzy lata przestanie być „za duży”. Pociągi nie będą kończyć tu biegu, lecz pojadą dalej – w kierunku Kaliskiej i Żabieńca.

Publikacja: 26.12.2019 19:54

Łódzkie placówki służby zdrowia radzą, by najpierw zasięgać porady telefonicznie, zanim pofatygujemy

Łódzkie placówki służby zdrowia radzą, by najpierw zasięgać porady telefonicznie, zanim pofatygujemy się do przychodni.

Foto: materiały prasowe, Marian Zubrzycki

Łódź stanie się jednym z głównych węzłów przesiadkowych w kraju. Z Fabrycznej będzie można pojechać w stronę Warszawy i Lublina, z Kaliskiej – na Wrocław i Katowice, z Żabieńca – do Bydgoszczy, Gdyni i Szczecina.

Pomiędzy łódzkimi stacjami pociągi będą jeździć tunelem średnicowym, którego budowa właśnie się rozpoczęła – trwają prace przygotowawcze. Powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce, który posłuży także łodzianom – można powiedzieć, że będą mieli linię metra (podziemia wiodą już od stacji Widzew).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
Podwyżki cen ciepła w Rudzie Śląskiej będą, ale mniejsze. Jest nowa taryfa
Z regionów
Rekordowych podwyżek cen ciepła w Rudzie Śląskiej jednak nie będzie?
Z regionów
Program ochrony ludności do poprawki. „Finansowanie nie powinno być jednoroczne”
Z regionów
Bezpieczeństwo dostaw wody w Warszawie
Z regionów
Płatne praktyki w samorządzie – Mazowsze realizuje je od dekady
Reklama
Reklama