Promocja, czyli zadanie nie dla amatorów

Miasta już wiedzą, że w konkurencji o inwestorów, turystów i mieszkańców liczą się nie tylko nakłady, ale i profesjonalizm.

Publikacja: 10.09.2019 15:36

Promocja, czyli zadanie nie dla amatorów

Foto: AdobeStock

Rekordzistką pod względem wysokości budżetu promocyjnego oraz wzrostu ubiegłorocznych wydatków na ten cel jest Warszawa. Stołeczny budżet na promocję zwiększył się w minionym roku aż o ponad 35 mln zł, do 59 mln zł. Wynika to także z wielkości miasta, a więc skali wydatków związanych z jego funkcjonowaniem. Katarzyna Pienkowska z biura marketingu Urzędu Miasta Warszawy wyjaśnia, że podstawa działań promocyjnych to skierowane do mieszkańców stolicy kampanie edukacyjno-informacyjne. Jedną z ważniejszych jest coroczna kampania PIT zachęcająca mieszkańców do płacenia podatków w Warszawie, która przynosi wymierne efekty w postaci większych wpływów do budżetu miasta. Co roku władze stolicy promują też budżet obywatelski (zachęcając warszawiaków do uczestnictwa w jego podziale) oraz wydarzenia, które wpisały się już w kalendarz stołecznych imprez, w tym np. Noc Muzeów. Natomiast ubiegłoroczny budżet promocyjny Warszawy podwyższyły też różnorodne działania związane z 100. rocznicą odzyskania niepodległości przez Polskę.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Z regionów
Samorządowcy na szkoleniach z ochrony ludności. Korzystają ze swoich doświadczeń
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Z regionów
Zbyt liberalne podejście do ochrony ludności? „Brak wytycznych do budowy schronów”
Z regionów
Wakacje z kulturą lub na sportowo. Miejska oferta dla dzieci
Materiał Promocyjny
Pożegnanie z papierowym awizo
Z regionów
Święto samorządu, a premie w portfelu. Ale nie u wszystkich