Reklama

Zaczynają kopać pod Łodzią

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w 2022 roku Łódź będzie jednym z najlepiej skomunikowanych miast w Polsce pod względem transportu kolejowego. Wszystko dzięki tunelowi, który połączy dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Właśnie ruszyły prace związane z budową tunelu średnicowego.

Publikacja: 30.08.2019 11:52

Nowoczesny i ogromny dworzec Łódź Fabryczna powstał dzięki unijnemu wsparciu.

Nowoczesny i ogromny dworzec Łódź Fabryczna powstał dzięki unijnemu wsparciu.

Foto: Shutterstock

Na tereny po dawnych ogródkach działkowych między ulicą Odolańską a Stolarską w Łodzi wjechały pierwsze maszyny. Zaczęły się prace przygotowawcze pod jedną z największych inwestycji kolejowych w Polsce w najbliższych latach – budowę tunelu, który umożliwi przejazd pociągów z dworca Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. – Rozpoczęła się rozbiórka budynków w rejonie ogródków działkowych na ulicy Stolarskiej. Następnym krokiem będzie budowa komory startowej dla maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine), która wiosną przyszłego roku zacznie drążyć tunel. Prace przy produkcji tarczy wiertniczej są już zaawansowane w siedemdziesięciu procentach. Pod koniec tego roku rozpocznie się jej montaż na placu budowy – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
Podwyżki cen ciepła w Rudzie Śląskiej będą, ale mniejsze. Jest nowa taryfa
Z regionów
Rekordowych podwyżek cen ciepła w Rudzie Śląskiej jednak nie będzie?
Z regionów
Program ochrony ludności do poprawki. „Finansowanie nie powinno być jednoroczne”
Z regionów
Bezpieczeństwo dostaw wody w Warszawie
Z regionów
Płatne praktyki w samorządzie – Mazowsze realizuje je od dekady
Reklama
Reklama