Aktualizacja: 20.05.2025 07:55 Publikacja: 30.08.2019 11:52
Nowoczesny i ogromny dworzec Łódź Fabryczna powstał dzięki unijnemu wsparciu.
Foto: Shutterstock
Na tereny po dawnych ogródkach działkowych między ulicą Odolańską a Stolarską w Łodzi wjechały pierwsze maszyny. Zaczęły się prace przygotowawcze pod jedną z największych inwestycji kolejowych w Polsce w najbliższych latach – budowę tunelu, który umożliwi przejazd pociągów z dworca Łódź Fabryczna do stacji Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. – Rozpoczęła się rozbiórka budynków w rejonie ogródków działkowych na ulicy Stolarskiej. Następnym krokiem będzie budowa komory startowej dla maszyny TBM (ang. Tunnel Boring Machine), która wiosną przyszłego roku zacznie drążyć tunel. Prace przy produkcji tarczy wiertniczej są już zaawansowane w siedemdziesięciu procentach. Pod koniec tego roku rozpocznie się jej montaż na placu budowy – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Sprawdzamy oświadczenia majątkowe samorządowych liderów. Kto ma największy dom, a kto najwięcej gotówki?
Nie tylko seniorzy czy osoby z niepełnosprawnościami mogą za darmo dojechać do obwodowej komisji wyborczej. Wiel...
Bezpieczeństwo dzieci w polskich metropoliach ogranicza dominacja kultury samochodowej i brak pełnej kontroli sa...
Sześć samorządowych korporacji zachęca do udziału w wyborach prezydenckich kampanią pod hasłem „Głosujemy na 100%”.
Rozkręca się sezon rowerowy. Przybywa także inwestycji w infrastrukturze: wygodnych tras zachęcających do rowero...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas