Potrzeba inwestycji w innowacje

Dynamika PKB w tym roku może być nieco wyższa niż zakładano. Byłoby jednak dobrze, gdyby motorem wzrostu w coraz większym stopniu były inwestycje w innowacyjność.

Publikacja: 19.06.2019 19:05

Potrzeba inwestycji w innowacje

Foto: AdobeStock

Szacuje się, że w krajach rozwiniętych aż dwie trzecie wzrostu gospodarczego łączy się z wprowadzaniem innowacji. Realny wzrost PKB w Polsce w latach 2004–2018 wyniósł 72 proc. Najszybciej rozwijającymi się gospodarczo metropoliami były w tym okresie Wrocław i Rzeszów, a za nimi Warszawa i Kraków – a więc miasta o różnej wielkości, położeniu i różnych warunkach rozwoju – wynika z najnowszego raportu PwC.

Ostatnie lata pokazują, że to co łączy Wrocław i Rzeszów, to mocne postawienie na innowacje oraz dobra współpraca nauki z biznesem. Właśnie trwa nabór do ósmej edycji programu Mozart, w ramach którego Wrocław wspiera przedsiębiorców i naukowców w realizacji ich wspólnych zadań. W dotychczasowych siedmiu edycjach programu dofinansowano 192 projekty. Niedawno ruszyło też centrum badawcze Politechniki Wrocławskiej. Łączna wartość nowej inwestycji to niemal 108 mln zł. Na jej realizację uczelnia otrzymała unijną dotację w wysokości 70 mln zł. Prowadzone w centrum badania mają się przełożyć na bezpośrednie relacje z przemysłem. Tak, aby jak najwięcej opracowywanych tam pomysłów było komercjalizowanych.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Z regionów
Dzik w wielkim mieście ludzi się nie boi. Tylko łowczych
Z regionów
Dolny Śląsk infrastrukturalnym sercem Europy
Z regionów
Wybory prezydenckie: Dopisz się do spisu lub weź zaświadczenie przed wyjazdem
Z regionów
Do trójmiejskich portów wróciły statki wycieczkowe. To świetna reklama dla miast
Materiał Partnera
Nieetyczni dłużnicy w twoim regionie? Jest na nich sposób
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem