Potrzeba inwestycji w innowacje

Dynamika PKB w tym roku może być nieco wyższa niż zakładano. Byłoby jednak dobrze, gdyby motorem wzrostu w coraz większym stopniu były inwestycje w innowacyjność.

Publikacja: 19.06.2019 19:05

Potrzeba inwestycji w innowacje

Foto: AdobeStock

Szacuje się, że w krajach rozwiniętych aż dwie trzecie wzrostu gospodarczego łączy się z wprowadzaniem innowacji. Realny wzrost PKB w Polsce w latach 2004–2018 wyniósł 72 proc. Najszybciej rozwijającymi się gospodarczo metropoliami były w tym okresie Wrocław i Rzeszów, a za nimi Warszawa i Kraków – a więc miasta o różnej wielkości, położeniu i różnych warunkach rozwoju – wynika z najnowszego raportu PwC.

Ostatnie lata pokazują, że to co łączy Wrocław i Rzeszów, to mocne postawienie na innowacje oraz dobra współpraca nauki z biznesem. Właśnie trwa nabór do ósmej edycji programu Mozart, w ramach którego Wrocław wspiera przedsiębiorców i naukowców w realizacji ich wspólnych zadań. W dotychczasowych siedmiu edycjach programu dofinansowano 192 projekty. Niedawno ruszyło też centrum badawcze Politechniki Wrocławskiej. Łączna wartość nowej inwestycji to niemal 108 mln zł. Na jej realizację uczelnia otrzymała unijną dotację w wysokości 70 mln zł. Prowadzone w centrum badania mają się przełożyć na bezpośrednie relacje z przemysłem. Tak, aby jak najwięcej opracowywanych tam pomysłów było komercjalizowanych.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Z regionów
Wymień dach z eternitu. Gmina przyzna dotację na jego usunięcie
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Z regionów
Na straży miasta. Samorządy szukają kandydatów do straży miejskiej
Z regionów
Burmistrz Głogówka chce sprzedać miejski zamek Elonowi Muskowi
Z regionów
Fajerwerki coraz większym problemem dla samorządów
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Z regionów
Nocny burmistrz Krakowa: Nie można zgasić światła i zamknąć miasta
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej