Nie tylko my mamy kłopoty z hulajnogami

Od jesieni 2018 r. z publicznie dostępnych elektrycznych hulajnóg mogą korzystać mieszkańcy polskich miast
mat.pras.

Elektryczne urządzenia do transportu zyskują popularność. To wyzwanie, z którym trzeba się zmierzyć.

Nie tylko Polska ma kłopoty z uregulowaniem korzystania z e-hulajnóg. Dowód? Na dopuszczenie ich do ruchu drogowego będą jeszcze musieli poczekać m.in. Niemcy. Kto chce się nimi poruszać w tym kraju, ma duży kłopot, bo ich użytkowanie wciąż jest nielegalne. Chodzi o niemieckie przepisy, które stanowią, że każdy pojazd zmotoryzowany rozwijający prędkość przekraczającą 6 km/h i poruszający się po drogach publicznych musi zostać oficjalnie dopuszczony do ruchu i mieć odpowiednie ubezpieczenie. Na razie nie ma ani jednego, ani drugiego.

We Francji z kolei podejście jest inne. Tamtejsza minister transportu zapowiedziała jesienią 2018 r. w Zgromadzeniu Narodowym zakaz poruszania się tego rodzaju pojazdów po chodnikach.

– Nie możemy pozwolić, by coś z silnikiem rozwijającym 20 albo 30 km/h stwarzało zagrożenie dla pieszych na chodnikach. Konieczne jest stworzenie nowej kategorii pojazdów w przepisach ruchu drogowego. Mogłyby się poruszać po ulicach, drogach rowerowych lub w strefach Tempo 30, ale nie po chodnikach – tłumaczyła. Stosowne zmiany we francuskim prawie mają zostać przyjęte już wiosną br.

W Hiszpanii liczba użytkowników hulajnóg, szczególnie tych z napędem elektrycznym, w ostatnim czasie stale rośnie. Potwierdzeniem tego trendu jest wprowadzenie przez władze Madrytu nowych przepisów o stołecznym transporcie, uwzględniających te nowe środki lokomocji. Od listopada 2018 roku zakazano ich używania na chodnikach.

Elektryczne hulajnogi i deskorolki są tak popularne, że zajęła się nimi również Komisja Europejska. Planuje wprowadzić dla nich obowiązkowe ubezpieczenie OC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

O wyniku głosowania przesądził tylko jeden głos

W podjęciu uchwały brali udział radni, którym wygasły mandaty. W uchwale z czerwca 2018 ...

Do zmiany granic trzeba zgody

Powiększenie obszaru którejś z gmin miałoby być niemożliwe bez zgody gminy, której teren miałby ...

Polska może być lepsza

Wywiad z Pawłem Adamowiczem zamieściliśmy w „Życiu Regionów” 21 maja 2018 roku. Mocno podkreślał ...

Wielkie pasje małych społeczności

Aż 552 projekty 
dostaną pieniądze w ramach 
kolejnej edycji programu „Społecznik”. 
To oddolne, obywatelskie ...

Śladami Republiki Szczecińskiej

Centrum Dialogu Przełomu to szczeciński odpowiednik gdańskiego ECS – instytucja nie tylko kształcąca pamięć ...

Walka ze smogiem nie będzie tylko pustym zapisem na papierze

Samorządy, które nie będą realizować w praktyce programów ochrony jakości powietrza, zapłacą wysokie kary. ...