Nie tylko my mamy kłopoty z hulajnogami

Od jesieni 2018 r. z publicznie dostępnych elektrycznych hulajnóg mogą korzystać mieszkańcy polskich miast
mat.pras.

Elektryczne urządzenia do transportu zyskują popularność. To wyzwanie, z którym trzeba się zmierzyć.

Nie tylko Polska ma kłopoty z uregulowaniem korzystania z e-hulajnóg. Dowód? Na dopuszczenie ich do ruchu drogowego będą jeszcze musieli poczekać m.in. Niemcy. Kto chce się nimi poruszać w tym kraju, ma duży kłopot, bo ich użytkowanie wciąż jest nielegalne. Chodzi o niemieckie przepisy, które stanowią, że każdy pojazd zmotoryzowany rozwijający prędkość przekraczającą 6 km/h i poruszający się po drogach publicznych musi zostać oficjalnie dopuszczony do ruchu i mieć odpowiednie ubezpieczenie. Na razie nie ma ani jednego, ani drugiego.

We Francji z kolei podejście jest inne. Tamtejsza minister transportu zapowiedziała jesienią 2018 r. w Zgromadzeniu Narodowym zakaz poruszania się tego rodzaju pojazdów po chodnikach.

– Nie możemy pozwolić, by coś z silnikiem rozwijającym 20 albo 30 km/h stwarzało zagrożenie dla pieszych na chodnikach. Konieczne jest stworzenie nowej kategorii pojazdów w przepisach ruchu drogowego. Mogłyby się poruszać po ulicach, drogach rowerowych lub w strefach Tempo 30, ale nie po chodnikach – tłumaczyła. Stosowne zmiany we francuskim prawie mają zostać przyjęte już wiosną br.

W Hiszpanii liczba użytkowników hulajnóg, szczególnie tych z napędem elektrycznym, w ostatnim czasie stale rośnie. Potwierdzeniem tego trendu jest wprowadzenie przez władze Madrytu nowych przepisów o stołecznym transporcie, uwzględniających te nowe środki lokomocji. Od listopada 2018 roku zakazano ich używania na chodnikach.

Elektryczne hulajnogi i deskorolki są tak popularne, że zajęła się nimi również Komisja Europejska. Planuje wprowadzić dla nich obowiązkowe ubezpieczenie OC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ranking Samorządów 2019: Ścieki pod kontrolą

W miastach już ponad 90 proc. mieszkańców korzysta z kanalizacji, na wsi jest znacznie ...

Nie jest bezpiecznie na przejściach dla pieszych

Na najszybszych drogach aż 90 proc. kierowców przekracza prędkość w okolicach przejść dla pieszych. ...

Powstrzymać zmiany klimatu

Ochrona środowiska, trendy w marketingu miejsc, startupy, e-commerce - to główne tematy Kongresu Gospodarczego ...

Mazowsze gra o wielkie pieniądze

Województwo mazowieckie liczy na większe pieniądze w nowym rozdaniu unijnych funduszy. Ale musi o ...

Donald Tusk może jeszcze sporo zdziałać

Partyjna polityka wywiera coraz większy wpływ na działania samorządów – mówi były premier Jerzy ...

Fundusze na remonty zabytków

1,6 mln zł zaplanowano w tym roku w budżecie Pomorza Zachodniego na dofinansowanie remontów ...