Aktualizacja: 09.05.2025 07:37 Publikacja: 31.10.2019 17:47
Foto: Shutterstock
Stowarzyszenie przejęło rowery i infrastrukturę systemu, a spółka ma zwrócić mieszkańcom pieniądze za wpłacony abonament. Na razie nie wiadomo, kiedy jednoślady pojawią się ponownie na ulicach Trójmiasta. Prawdopodobnie za kilka miesięcy.
System trójmiejskich rowerów wystartował pod koniec marca tego roku. Początkowo uruchomiono 1224 jednoślady wspomagane elektrycznie. Docelowo miały działać na obszarze 14 gmin: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina i Sierakowic, mieć 660 stacji i 4080 rowerów. Ale do rozbudowy całości systemu nigdy nie doszło. Dlaczego? – Projekt Mevo to wyjątkowe i innowacyjne przedsięwzięcie nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Nikt przed nami nie wprowadzał tak dużej floty rowerów wspomaganych elektrycznie. Nie spodziewaliśmy się też aż tak znaczącego zainteresowania ze strony mieszkańców. Projekt, wbrew opóźnieniom, był ogromnym sukcesem – do momentu zamknięcia było ponad 172 tys. użytkowników i 2,3 mln wypożyczenia – wylicza Nextbike Polska.
Ich liczba stale w miastach rośnie. Czasami z ich powodu dochodzi do wypadków. Samorządy szukają sposobów na por...
W stolicy regionu spotkali się najważniejsi decydenci z branży kolejowej – ministrowie i prezesi spółek kolejowy...
Powołano obwodowe komisje wyborcze, a chętnych do zasiadania w nich nie brakowało. Coraz więcej osób dopisuje si...
W Gdyni ruszył sezon wielkich wycieczkowców: największe, jakie w ciągu pół roku wpłyną do gdyńskiego portu, licz...
Według danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor nieetycznych dłużników jest prawie pół miliona...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas