Gdynia, która zbliża się do setnych urodzin, ma plan sięgający połowy XXI stulecia. Plan nosi nazwę Śródmieścia Morskiego (dla gości z dalszych okolic – Sea City). 71 hektarów nad samym morzem (Nabrzeże Prezydenta, Molo Rybackie, tereny należące do stoczni Nauta) oraz na zapleczu (na północ od osi ulicy Jana z Kolna do granicy z portem) wypełni nowoczesne centrum miasta. Szacuje się, że w nowej dzielnicy zamieszka 15 tys. osób, a pracę znajdzie kolejne 11 tys.
Pierwszym elementem Śródmieścia Morskiego stały się Sea Towers – dwa wieżowce mieszkalne oddane w 2009 r. Wkrótce dołączyły kolejne budynki – biurowiec i hotel wraz z ogólnodostępnym bulwarem – w bezpośrednim sąsiedztwie Basenu Prezydenta, tworząc zalążek inwestycji pod nazwą Waterfront, umiejscowionej się w kwartale ul. Waszyngtona, Hryniewickiego i Jana Pawła II, w sąsiedztwie Skweru Kościuszki. To także część Śródmieścia Morskiego.
Przed kilkoma tygodniami inwestor otrzymał pozwolenie na budowę kolejnego etapu – wzdłuż ul. Waszyngtona powstaną dwa budynki biurowe, za nimi znajdą się dwa kolejne, które pomieszczą 126 mieszkań. W dalszej perspektywie lokale usługowe, hotel oraz obiekty użyteczności publicznej, w tym kino. Elementem koncepcji Waterfrontu są ogólnodostępne pasaże oraz plac centralny.
CZYTAJ TAKŻE: Waterfrontem do morza
Prace trwają także w innych miejscach Śródmieścia Morskiego. Na Molo Rybackim powstaje luksusowe osiedle Yacht Park (135 apartamentów), a pobliska marina dla 120 jednostek właśnie została otwarta. Zaplanowano także Muzeum Żeglarstwa. W planach jest jeszcze jedna, Nowa Marina, która powstanie na miejscu dotychczasowej infrastruktury żeglarskiej przy Molo Południowym. Trwają prace nad sfinansowaniem inwestycji w formie partnerstwa publiczno-prywatnego (inwestorem jest Polski Związek Żeglarski).