W stolicy Tramwaje Warszawskie wysyłają na linie popularne U-booty (wyprodukowane przez Alstom wagony 116Na), w których podróżni czują się jak w piekarniku. - Temperatura przekracza tam 30 stopni – alarmuje branżowy serwis InfoTram.
Wyraźna zmiana klimatu i coraz większa liczba upalnych dni w okresie czerwiec – sierpień powinna skłaniać przewoźników do inwestycji w urządzenia klimatyzacyjne. Dokładnie rok temu Tramwaje Śląskie zaczęły montaż klimatyzacji w 30 Twistach, dostarczonych spółce przez bydgoską Pesę w latach 2013-2014. Pierwotnie miały klimatyzowaną jedynie kabinę motorniczego.
W klimatyzację w przedziale pasażerskim wyposażone są już wszystkie nowe tramwaje typu 2017N i typu 2012N-10 produkcji Pesy, a także wagony typu MF10 i MF11 produkcji Modertrans Poznań.
Czytaj więcej
Największa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa dobiega końca. Już 28 sierpnia odbędzie się próbny przejazd tramwaju do Górki Narodowej. A po wakacjach ma być gotowa trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór we Wrocławiu.
Klimatyzacje w tramwajach dotychczas jej pozbawionych montuje także Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie. Chodzi o wagony NGT6 Bombardier, z których już 20 zapewnia pasażerom chłód w upalne dni. Do końca 2023 r. ich liczba zwiększy się do 24 sztuk. W rezultacie do doposażenia pozostanie już tylko 26 pojazdów Bombardiera z pierwszej i drugiej serii.