Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 20:40 Publikacja: 20.02.2023 14:17
Foto: Adobe Stock
Pierwsze miejsce w Polsce, drugie w Europie i 15. w świecie zajęła Łódź w najnowszym rankingu TomTom Traffic Index najbardziej zakorkowanych miast. Kraków jest 10. w Europie i 33. w świecie; Wrocław - odpowiednio - 26. i 55., a Białystok - 36. i 71. Ranking za 2022 rok obejmuje 389 miast z 56 krajów na 6 kontynentach.
Rankingowy dystans 10 km w Łodzi pokonuje się w 19 minut i 30 sekund - to o 1 minutę i 10 sekund dłużej niż w 2021 roku. Średnia prędkość jazdy to 26 km/godz. Poruszający się po łódzkich drogach kierowca w dni powszednie w godzinach szczytu stracił średnio 179 godzin. W Europie gorzej jest tylko w Bukareszcie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Ten rok jest rekordowy w tramwajowych remontach Warszawy: w 34 inwestycjach zmodernizowano 10 km torów. W ponied...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Elektryczny autobus kosztuje niemal trzy razy tyle, co spalinowy. Unijne wsparcie może pokryć 85 proc. kosztów z...
Darmowa komunikacja ma się przyczyniać do zwiększenia popularności miejskiego transportu i zachęcać do pozostawi...
Coraz więcej samorządów inwestuje w tabor zero- i niskoemisyjny. Mają poprawić komfort podróży mieszkańców, ale...
Władze miasta zaprezentowały ostateczną trasę pierwszej linii metra, która za 10 lat ma powstać w Krakowie. Doce...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas