Już niedługo loty z i do Gliwic znów staną się faktem. Oprócz dominujących dzisiaj sportowych maszyn, na gliwickim lotnisku pojawią się m.in. podniebne taksówki.

Rozbudowa lotniska w Gliwicach stała się faktem. W ramach prac, które rozpoczęły się jesienią ub. roku powstają m.in. utwardzona droga startowa o długości 920 m, którą w przyszłości będzie można wydłużyć nawet do 1,3 km, drogi kołowania i płyta postojowa a także parkingi i drogi dojazdowe. Atrakcją będzie ścieżka rowerowa biegnąca wokół lotniska. Inwestycję wartą 27,9 mln zł finansuje w całości Miasto Gliwice.

Postęp prac jest doskonale widoczny z ziemi i lotu ptaka! Inwestycja będzie gotowa jesienią.

Lotnisko w Gliwicach ma bardzo wiele atutów. Należy do nich świetna lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie węzła autostrad A1 i A4 oraz Drogowej Trasy Średnicowej, kompleksu firm IT „Nowe Gliwice” i siedziby gliwickiej podstrefy Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, a także firm świadczących specjalistyczne usługi dla małych samolotów.

""

fot. R. Neumann UM Gliwice

regiony.rp.pl

W Gliwicach, które prężnie się rozwijają, swoje siedziby ma wiele zagranicznych i krajowych firm, przedsiębiorstw oraz inwestorów, którzy chętnie skorzystają z możliwości szybkiego przemieszczania się między Gliwicami a innymi ośrodkami w kraju i zagranicą. Nowa inwestycja z powodzeniem posłuży nie tylko jako baza lotów biznesowych, ale też sportowych, będzie również działać dla ruchu cargo. Gliwickie lotnisko będzie przeznaczone m.in. na potrzeby inwestorów i publicznego transportu lotniczego – choć na mniejszą skalę.

Na tego typu usługi jest w Gliwicach spore zapotrzebowanie. Otwarcie lotniska dla ruchu biznesowego przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności miasta i będzie stanowić uzupełnienie lotniska w Pyrzowicach, stając się ważnym elementem systemu transportowego województwa śląskiego

Obecnie lotnisko zlokalizowane na gliwickim Trynku ma 88 ha i jest terenem Aeroklubu Gliwickiego oraz miejskiej spółki – Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju (GAPR). Ta ostatnia jest głównym udziałowcem Śląskiego Centrum Naukowo-Technologicznego Przemysłu Lotniczego, które rozwija m.in. technologie materiałów kompozytowych dla lotnictwa. Spółka angażuje się także w rozwój konstrukcji szybowcowych – we współpracy ze spółką Avionic. Warto dodać, że GAPR jako inwestor zastępczy (w imieniu i na rzecz Aeroklubu Gliwickiego) zajął się również wyłonieniem wykonawców robót budowlanych i dostaw dla dofinansowanego z Unii Europejskiej projektu aeroklubu, zakładającego rozbudowę i przebudowę dawnych warsztatów lotniczych na cele Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej – wraz z zagospodarowaniem terenu i budową infrastruktury technicznej.