Katowice przyciągają inwestorów

Bardzo dobra lokalizacja, renomowane uczelnie wyższe i dostęp do wysokiej jakości infrastruktury komunikacyjnej. To tylko kilka czynników wpływających na potencjał inwestycyjny Katowic. Stolica Metropolii przyciąga kolejnych, międzynarodowych inwestorów, a to przekłada się na coraz większą liczbę miejsc pracy.

Katowice od wielu lat przyciągają największe, międzynarodowe firmy, które otwierają swoje siedziby właśnie w naszym mieście. Według raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Katowicach” miasto Katowice i GZM to jeden z pięciu najważniejszych ośrodków w Polsce, w których prężnie rozwija się sektor nowoczesnych usług dla biznesu odpowiadający za 3,0 – 3,5% PKB Polski. Bardzo się cieszę, że mimo trwającej pandemii, tempo wzrostu w tym sektorze utrzymuje się na wysokim poziomie. To bardzo ważne szczególnie teraz, kiedy światowa gospodarka musi radzić sobie z następstwami koronawirusa. Bardzo ważne jest tworzenie nowych, atrakcyjnych miejsc pracy, bo to przekłada się na późniejsze decyzje młodych ludzi, którzy chcą pracować i mieszkać w Katowicach. Dzięki temu możliwy jest dalszy rozwój miasta i wzmacnianie jego marki – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Sopra Steria Polska zatrudni ponad 300 nowych pracowników w Katowicach

Sopra Steria, europejski lider w dziedzinie konsultingu, usług cyfrowych oraz tworzenia oprogramowania rozpoczęła realizację ambitnych planów rozwojowych – w przeciągu najbliższych miesięcy planuje znacząco zwiększyć zatrudnienie specjalistów z kompetencjami w zakresie technologii chmurowych, systemów operacyjnych, baz danych oraz wsparcia aplikacji. Firma poszukuje także specjalistów Java, .Net i Service Now.

Sopra Steria była jednym z pierwszych dużych zagranicznych inwestorów z sektora usług biznesowych, który zdecydował się na otwarcie swojego centrum w Katowicach. Wybór Katowic z pewnością był wynikiem szczegółowych analiz rynku pracy,  jakości uczelni wyższych, czy dostępnej infrastruktury komunikacyjnej. Cieszy fakt, iż firma kontynuuje rozwój w kierunku zaawansowanych informatycznie usług. To działanie jest potwierdzeniem silnego potencjału inwestycyjnego Katowic i zarazem szansą dla mieszkańców na rozwój zawodowy w nowych obszarach.

W planach jest również realizacja projektów w obszarach Data Science, automatyzacji oraz bezpieczeństwa w sieci.

Grupa Sopra Steria działa w ponad 25 krajach na świecie, a Polska jest wśród nich jedną z najbardziej strategicznych lokalizacji. Powstały w 2007 roku polski oddział firmy zatrudnia obecnie ponad 1000 osób. Na przestrzeni ostatnich 13 lat, działalność firmy okazała się prawdziwym sukcesem. Pozwoliło to na ugruntowanie silnej pozycji w branży dostarczania usług informatycznych, co zostało docenione przez wielu zagranicznych klientów.

Pracownicy katowickiego oddziału Sopra Steria realizują zadania związane z oprogramowaniem i infrastrukturą IT głównie w językach angielskim, francuskim i niemieckim, ale też hiszpańskim, włoskim i portugalskim. To właśnie kompetencje i skuteczność zespołu stanowią o mocnych stronach polskiego oddziału firmy, który w swoich założeniach podkreśla otwartość wobec różnych kultur, środowisk i doświadczeń zawodowych.

– W Sopra Steria Polska trwa właśnie rekrutacja. Aktualnie rozwijamy oraz przejmujemy kolejne projekty kompleksowo obsługujące infrastrukturę firm z branży bankowej, logistycznej, telekomunikacyjnej, medycznej oraz sektora publicznego (instytucje Unii Europejskiej). Co więcej, od lat nieustannie zatrudniamy, szkolimy oraz towarzyszymy w rozwoju kariery wszystkim, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z IT i to również się nie zmieni – mówi Marzena Rybicka-Szudera, GDC Poland Director.

Sopra Steria Polska wychodzi naprzeciw obecnej sytuacji, wprowadzając na stałe elastyczny tryb pracy hybrydowej, ze sporą przewagą pracy zdalnej. Biuro w Katowicach zostanie przeorganizowane tak, aby stało się miejscem do kreatywnej współpracy, przyjazną przestrzenią przeznaczoną zarówno do pracy indywidualnej, jak i spotkań w zespołach.

Rok Hyland w Katowicach

Amerykański inwestor z branży IT, dostarczający nowoczesne oprogramowanie do zarządzania treścią, w ubiegłym roku otworzył centrum R&D w Katowicach. To pierwszy ośrodek badawczo-rozwojowy Hyland w Europie Środkowo-Wschodniej. Mimo trwającej pandemii, do końca 2020 roku firma przeprowadziła z sukcesem rekrutację zdalną 40 nowych pracowników. W tym roku planuje potroić tę liczbę.

Hyland to globalny lider technologiczny z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, świętujący w tym roku 30-lecie działalności na świecie. Firma zatrudnia ponad 4000 specjalistów pracujących w biurach zlokalizowanych w kilkunastu krajach na świecie, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Japonii. Do listy międzynarodowych placówek w 2020 roku dołączyła również Polska. W stolicy województwa śląskiego, amerykański inwestor utworzył centrum badawczo-rozwojowe, gdzie docelowo ma pracować ponad 100 profesjonalistów z branży IT.

Otwarcie kolejnego biura poza granicami USA wpisane jest w strategię biznesową firmy zakładającą globalną ekspansję oraz rozwój nowych technologii. – Na decyzję o inwestycji w Polsce wpływ miały czynniki gospodarcze, geopolityczne, stabilność ekonomiczna oraz dostępność wysokiej klasy specjalistów IT. Podczas dogłębnej analizy sześciu miast w Polsce, za najatrakcyjniejszą lokalizację uznane zostały Katowice, oferujące wsparcie nowym inwestorom oraz stwarzające odpowiednie warunki do rozwoju. Ten ostatni aspekt jest dla nas niezwykle ważny, jako że katowickie centrum R&D Hyland odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu naszych możliwości badawczo-rozwojowych na świecie oraz rozwijaniu naszego oprogramowania – mówi David Luzier, vice president of research and development w Hyland.

Do zespołu Hyland w Katowicach w 2020 roku dołączyło 40 nowych pracowników, a cały proces rekrutacji odbył się wirtualnie. Nad projektem strategii zdalnej rekrutacji i on-boardingu zespół firmy pracował już od 2019 roku, w trakcie przygotowań do otwarcia placówki w Polsce. Pierwszym krokiem do optymalizacji procesu rekrutacji było zbadanie sytuacji rynkowej, w tym poznanie potencjalnych różnic kulturowych oraz oczekiwań kandydatów. Dzięki temu udało się dostosować wypracowane rozwiązania do polskich warunków. Nad całością procesów rekrutacji oraz on-boardingu współpracowały ze sobą poszczególne zespoły odpowiedzialne w firmie za wdrożenie, szkolenia oraz employee experience.

Materiał Promocyjny

 

Mogą Ci się również spodobać

Strategia zielono-niebieskich rozwiązań

Projekt Bydgoszczy jako jedyny w kraju rozwiązuje problemy funkcjonowania deszczówki w skali całego miasta. Materiał przygotowany ...

Algorytm nie może wykluczyć

Przepisy nie przewidują sankcji dla przedsiębiorcy za stosowanie skrótu SHA-1, w szczególności sankcji nieważności ...

Paweł Rabiej: Głupota i brawura karmią tę pandemię

W szpitalach już jest za mało łóżek dla pacjentów z Covid-19. System już się ...

Krótka kołdra utrudnia rozwój kultury

Coraz więcej środków przeznacza się na działalność muzeów i teatrów. Ciągle jednak jest ich ...

Jaka przyszłość czeka miasta i regiony po pandemii

Czy Krajowy Plan Odbudowy i fundusze unijne faktycznie pozwolą naprawić sytuację w kraju? Jakie ...

Kulinaria, piwo i trójniak

Sześć produktów kulinarnych z Pomorza Zachodniego, m.in. Salceson Przelewicki 
i Polędwica Swojska Świdwińska, zdobyło ...