Pierwsza z tych zrealizowanych w dwóch językach – polskim i angielskim – wystaw ma charakter artystyczny, druga – historyczny.
„Człowiek za burtą. Łodzianie 50 lat po Marcu" opowiada historię 60 ludzi, na życiu których tamte wydarzenia wywarły trwałe piętno. Są wśród nich tacy, którzy wyjechali, ale i tacy, którzy postanowili pozostać. Fotograficzne portrety bohaterów, które oglądają widzowie, wyglądają jak stykówki, potęgując wrażenie liczebności. Wśród anonimowych twarzy pojawiają się też znane, jak Gołdy Tencer, aktorki i szefowej Teatru Żydowskiego w Warszawie, Andrzeja Krakowskiego, scenarzysty z Hollywood i autora książki „Pollywood. Jak stworzyliśmy Hollywood", Mariana Lichtmana – perkusisty Trubadurów.
Widzowie mogą także oglądać na monitorach sześć filmów będących plonem dwuletniej pracy Kamili Bogulewskiej, fotografki pracującej w Danii, w Niemczech i w Polsce, oraz Aleksandra Milchtacha Sława, dziennikarza i emigranta Marca '68. Filmy trwają od kilku do 30 minut, powstały z wywiadów z bohaterami fotografii. – Zostały podzielone tematycznie – w jednym z nich bohaterowie opowiadają o języku i o trudnościach, jakie napotkali, wyjeżdżając. Drugi jest o samym wyjeździe – z różnych perspektyw – opowiada Justyna Tomaszewska z Centrum Dialogu. – Kolejny opowiada o tożsamości tych, którzy wyjechali, i tych, którzy zostali.
Z kolei na parterze Centrum Dialogu widzowie mogą oglądać historyczną wystawę „Marzec '68. Konteksty", której autorem jest historyk Andrzej Czyżewski. Trzy ściany wyklejone zdjęciami, tekstami, cytatami – z przewodnią myślą o Marcu '68 stanowiącą cytat z Marka Edelmana, mają dostarczyć widzowi zasób niezbędnych informacji na temat tamtego czasu w Łodzi i Polsce. Marzec '68 jest ukazany przez pryzmat zachodzących równolegle procesów politycznych, społecznych i kulturowych.
Trzytorowo poprowadzona narracja wystawy uwzględnia zarówno kontekst ogólnopolski, jak i lokalną specyfikę Łodzi oraz ogólnoświatowy wymiar roku 1968. W treści dominują przede wszystkim dwie pierwsze perspektywy, czyli ogólnopolska i łódzka. Pomarcowe wątki przedstawiają skalę wymuszonych przez polskie władze wyjazdów emigracyjnych, których nasilenie nastąpiło w latach 1969–1970, czyli już po formalnym zakończeniu kampanii antysemickiej.