Co powstanie w miejsce „Madaliny” - byłej zajezdni tramwajowej przy ul. Madalińskiego w Poznaniu?

Muzeum Komunikacji czy ośrodek kultury? Trwa opracowywanie koncepcji na zagospodarowanie byłej zajezdni tramwajowej przy ul. Madalińskiego w Poznaniu.

Publikacja: 03.07.2016 23:00

– Nie jest wykluczone połączenie obu tych funkcji – zapowiada Hanna Surma, rzecznik prezydenta miasta. Dodaje, że decyzje w tej sprawie zapadną jesienią.

Zajezdnia tramwajowa na poznańskiej Wildzie była najmniejszym tego typu obiektem w mieście. Na 76-arowej działce wybudowano halę na 45 wagonów, do której mogły wjeżdżać tyłem, budynek warsztatowo-socjalny, budynek mieszkalny dla pracowników, myjnę, a w latach 70. dobudowano siedem torów odstawczych na zewnątrz hali.

- W 2011 r. rozpoczęliśmy budowę nowej i największej w mieście zajezdni tramwajowej na Franowie, dlatego po zakończeniu inwestycji w 2014 r. przenieśliśmy zajezdnię – opowiada Katarzyna Lesińska z MPK Poznań.

W „Madalinie" zostało kilkanaście starych tramwajów, z których część obsługuje linie turystyczne, a kilka czeka na remont. A samą nieruchomość MPK zwróciło miastu.

Hanna Surma zdradza, że decyzje o kierunku rewitalizacji „Madaliny" i jej wiodącej funkcji będą podejmowane po zakończeniu opracowania koncepcji muzeologicznej i wykonaniu analizy konstrukcyjno - inżynierskiej stanu obiektu, która ma określić zakres niezbędnych prac budowlanych.

Przez całe wakacje w dawnej zajezdni będzie trwała akcja "Lato na Madalinie". Na mieszkańców czeka m.in. tor skimboardowy, trampoliny, stół do ping-ponga, plaża, leżaki, parasole, strefa malucha z piaskownicą, basenem z piłeczkami, bujakami. Dla dzieci przewidziano liczne zajęcia spod znaku sztuki, sportu i zdrowia oraz podróży.

—blik

– Nie jest wykluczone połączenie obu tych funkcji – zapowiada Hanna Surma, rzecznik prezydenta miasta. Dodaje, że decyzje w tej sprawie zapadną jesienią.

Zajezdnia tramwajowa na poznańskiej Wildzie była najmniejszym tego typu obiektem w mieście. Na 76-arowej działce wybudowano halę na 45 wagonów, do której mogły wjeżdżać tyłem, budynek warsztatowo-socjalny, budynek mieszkalny dla pracowników, myjnę, a w latach 70. dobudowano siedem torów odstawczych na zewnątrz hali.

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego