Zintegrowane Centrum Komunikacyjne ma stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży. Skupić w jednym miejscu różne środki transportu: pociągi, autobusy i busy. Połączyć komunikację linii regionalnych, dalekobieżnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych, miejscami postoju taksówek, parkingów samochodów osobowych i rowerów.
Nowy, wielki dworzec ma zająć około 2,6 ha. Powstanie w sąsiedztwie obecnego dworca PKP, na terenie dworca północnego PKS, który jest wykorzystywany w niewielkim stopniu. Po rozbudowie ma on pomieść około 54 stanowisk dla komunikacji regionalnej i dalekobieżnej, a także 20 miejsc postojowych dla busów i autobusów oczekujących na odjazd.
Sam budynek dworca (prawie 2 tys. mkw.) będzie przystosowany do przyjęcia 250–300 podróżnych. Ma to być obiekt energooszczędny i maksymalnie „samowystarczalny" pod względem energetycznym i cieplnym, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W obiekcie znajdzie się m.in. mapa z odlewu z informacją w języku Braille'a, perony przystankowe mają być wyposażone w profilowane płytki z liniami naprowadzającymi dla osób niepełnosprawnych, a stanowiska dostosowane do obsługi pasażerów korzystających z aparatów słuchowych.
Pod dworcem przewidziano też parking na 100–200 miejsc postojowych.
Miasto chce przebudować okoliczny układ komunikacyjny. W rejonie ul. Gazowej planowana jest budowa pętli komunikacji miejskiej, dostosowanej do obsługi autobusów i trolejbusów. Pojazdy kończące tu trasę będą mogły zatrzymać się na planowanych 15 stanowiskach postojowych, dwa z nich wyposażone będą w ładowarki dla autobusów elektrycznych.