Reklama
Rozwiń
Reklama

Sposoby jakimi Poznań walczy z korkami w mieście

Władze miasta zniechęcają kierowców do wjazdu do centrum. Promują też komunikację zbiorową.

Aktualizacja: 08.05.2017 18:19 Publikacja: 07.05.2017 23:00

Do Poznania wjeżdża ok. 90 tys. samochodów dziennie, dlatego nie sposób uniknąć korków.

Do Poznania wjeżdża ok. 90 tys. samochodów dziennie, dlatego nie sposób uniknąć korków.

Foto: Fotolia

Służą temu zaplanowane na ten rok prace nad powiększeniem strefy uspokojonego ruchu, plany zwiększenia liczby buspasów, którymi autobusy będą przemieszczać się nie tylko punktualnie, ale i szybciej niż samochody osobowe, a także rozpoczęcie prac nad siecią parkingów Park & Ride na peryferiach miasta i w gminach ościennych. – W Poznaniu na jednego mieszkańca przypada już 0,8–0,9 auta osobowego. Gdyby w tym samym czasie wszyscy wyjechali na ulice miasta, to zabrakłoby ulic – twierdzi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama