Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.07.2017 21:00 Publikacja: 02.07.2017 21:00
Wygodne ciągi komunikacyjne nie tylko dla ruchu samochodowego, ale przede wszystkim pieszego i rowerowego, planowane w ramach rewitalizacji Leszna mają „zszyć" miasto, które od lat jest przecięte torami kolejowymi. Na odcinku ponad 3,5 km połączenie obu części miasta stanowią dziś tylko jedno przejście pieszo-rowerowe i jeden wiadukt.
Integracji obu części Leszna służyć ma m.in. wydłużenie tunelu kolejowego dla pieszych, budowa kładki łączącej Zatorze z centrum miasta czy wyznaczenie dogodnych szlaków rowerowych. Włączenia do komunikacyjnego krwiobiegu Leszna wymagają też centralnie położone tereny pokolejowe, które dają miastu szansę na ożywienie gospodarcze. – W okolicy dworców kolejowego i autobusowego znajduje się ok. 80 ha terenów pokolejowych, dla których powstaje plan miejscowy. Część z nich zostanie w zarządzie PKP, część chcemy ożywić i ulokować tam przestrzenie o charakterze usługowym. Muszą być połączone z innymi częściami miasta – tłumaczy Maciej Kubiak, architekt miejski.
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas