Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.07.2017 21:00 Publikacja: 02.07.2017 21:00
Wygodne ciągi komunikacyjne nie tylko dla ruchu samochodowego, ale przede wszystkim pieszego i rowerowego, planowane w ramach rewitalizacji Leszna mają „zszyć" miasto, które od lat jest przecięte torami kolejowymi. Na odcinku ponad 3,5 km połączenie obu części miasta stanowią dziś tylko jedno przejście pieszo-rowerowe i jeden wiadukt.
Integracji obu części Leszna służyć ma m.in. wydłużenie tunelu kolejowego dla pieszych, budowa kładki łączącej Zatorze z centrum miasta czy wyznaczenie dogodnych szlaków rowerowych. Włączenia do komunikacyjnego krwiobiegu Leszna wymagają też centralnie położone tereny pokolejowe, które dają miastu szansę na ożywienie gospodarcze. – W okolicy dworców kolejowego i autobusowego znajduje się ok. 80 ha terenów pokolejowych, dla których powstaje plan miejscowy. Część z nich zostanie w zarządzie PKP, część chcemy ożywić i ulokować tam przestrzenie o charakterze usługowym. Muszą być połączone z innymi częściami miasta – tłumaczy Maciej Kubiak, architekt miejski.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nie ma podstaw do tego, żeby uznać mężczyzn za rozrzutnych i mało oszczędnych – wynika z badania przeprowadzoneg...
Dla mnie jako prezydenta kluczowe jest, by zarządzać budżetem odpowiedzialnie i wybierać te inwestycje, które za...
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało Kolejom Dolnośląskim 617,6 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy...
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas