Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 11.07.2017 22:30 Publikacja: 11.07.2017 22:30
Foto: Rzeczpospolita
Rekordowe 5,3 mln turystów odwiedziło województwo śląskie w 2016 roku. To aż o 1,3 mln więcej, niż rok wcześniej. Zostawili ok. 6 mld zł, niemal 2 mld zł więcej niż w 2015 r. – wynika z badania Śląskiej Organizacji Turystycznej, która od siedmiu lat bada preferencje turystyczne w regionie. Ponad 3,5 mln stanowią goście spoza regionu.
Z opracowania wynika, że najchętniej odwiedzanymi miejscami są Zamek Ogrodzieniecki (na zdjęciu powyżej), Zamek w Pszczynie, Kopalnia Guido, Kopalnia Srebra i Sztolnia Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach, a także Sanktuarium na Jasnej Górze. Śląsk ma siódmą pozycję w kraju, jeśli chodzi o liczbę odwiedzających region turystów. Głównie dzięki Beskidom, ale gości w ubiegłym roku przyciągał też Śląsk Cieszyński – okolice Wisły i Ustronia, Istebnej, Koniakowa oraz Cieszyna i Skoczowa (w badaniu z 2014 r. te rejony wskazało 9 proc. turystów, w ubiegłym roku – aż 36 proc.).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Unikanie opłat za przejazdy transportem publicznym stanowi istotne wyzwanie dla finansów samorządów, które stara...
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas