– Coraz większy popyt wynika z dynamicznego rozwoju, do którego przyczyniła się rozbudowa infrastruktury drogowej. Trójmiasto jest dziś głównym węzłem komunikacyjnym łączącym transport morski z lądowym, a także łącznikiem północy regionu z południem naszego kraju. Dlatego Segro również rozbudowuje tu swoją działalność – wyjaśnia Magdalena Szulc.
Na terenie Segro Logistics Park Gdańsk w pierwszym kwartale tego roku zostało oddane do użytkowania nowoczesne centrum dystrybucyjne o powierzchni ponad 27 tys. mkw. Hale można rozbudować do 48 tys. mkw.
Ryszard Gretkowski, wiceprezes spółki 7R Logistic, zwraca uwagę, że region trójmiejski jest szóstym największym rynkiem magazynowym w Polsce, zaraz za Warszawą, Górnym Śląskiem, Polską centralną, Poznaniem i Wrocławiem. Większość parków logistycznych skoncentrowanych jest na terenie Gdańska, Gdyni oraz ich okolic.
– W Trójmieście działają cztery terminale kontenerowe: DCT Gdańsk, mający najnowocześniejszy głębokowodny terminal, będący port-hubem dla tej części Europy, Gdański Terminal Kontenerowy (GTK), Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) oraz Gdynia Container Terminal (GCT). Transport morski z tych ośrodków obejmuje wszystkie kierunki świata – Azję, Amerykę Północną, Południową i Środkową oraz Europę – wylicza Ryszard Gretkowski.
Mówi, że towary, które docierają do Trójmiasta drogą morską, następnie przewożone są w głąb kontynentu. Potrzeba dla nich hal. Łańcuch dostaw na lądzie wspiera autostrada A1, będąca częścią międzynarodowej trasy łączącej Skandynawię z południem kontynentu, oraz trasa krajowa nr 7, umożliwiająca dojazd na południe kraju.
– Ze względu na zmodernizowaną infrastrukturę, mocną, lokalną gospodarkę oraz rozwijający się rynek pracy, inwestorzy chętnie wybierają Trójmiasto. Grunty na Pomorzu są dobrze przygotowane administracyjnie i prawnie do budowy, co sprawia, że są gotowe do szybkiego rozpoczęcia inwestycji – podkreśla Ryszard Gretkowski. – Jesteśmy jednym z największych właścicieli magazynów w regionie Trójmiasta. Nasz park logistyczny 7R Logistic Gdańsk-Kowale to obecnie zespół trzech nowoczesnych obiektów logistycznych o łącznej powierzchni ponad 60 tys. mkw.