Wysoka dostępność transportowa to jeden z czterech głównych celów strategicznych, jakie postawiliśmy sobie w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do roku 2020. W dużym stopniu udało się to osiągnąć: mamy Autostradę Wolności A2 z zachodu na wschód, mamy też prawie ukończoną trasę ekspresową S3 z północy na południe, która jest szczególnie ważną arterią komunikacyjną, gdyż łączy dwie stolice regionu lubuskiego, Gorzów i Zieloną Górę – mówi Elżbieta Anna Polak, marszałek województwa.
– Ale wiele zostało jeszcze do zrobienia. Dobre skomunikowanie regionu oznacza także inwestycje na drogach wojewódzkich, budowy obwodnic lubuskich miast i to sukcesywnie robimy. W planach mamy także budowę nowego mostu na Odrze w miejscowości Milsko, który usprawni komunikację południowej części województwa w kierunku wschodnim.
Mosty łączą
Najważniejszym projektem regionu jest budowa mostu na Odrze niedaleko Milska.
– To strategiczna przeprawa. Połączy dwie części województwa przecięte rzeką. Teraz, chcąc dostać się np. do pracy na drugą stronę odry, trzeba nadkładać wiele kilometrów – mówi Paweł Tonder, wicedyrektor ds. inwestycyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.
Most ma kosztować 110 mln zł. Jego budowa zacznie się w 2018 roku, natomiast zakończy w roku 2021. Teraz przygotowywana jest koncepcja programowa inwestycji i decyzja środowiskowa. Przeprawa ułatwi także komunikację tej części regionu z sąsiednią Wielkopolską i Poznaniem.