Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 12.01.2017 22:00 Publikacja: 12.01.2017 22:00
Adam Woźniak
Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard
To się wreszcie będzie zmieniać. Realizację nowych projektów mocno wspiera pomoc z Unii Europejskiej, coraz aktywniej włączają się do inwestycji samorządy. To sprawia, że różnice w rozwoju gospodarczym pomiędzy tzw. ścianą wschodnią a bardziej uprzemysłowionymi województwami będą mogły się zmniejszać.
Dla takiego celu rozwój linii kolejowych to priorytet. Z jednej strony zmieni sytuację mieszkańców, którzy będą mogli podróżować szybciej i wygodniej. Zwłaszcza, jeśli w ślad za inwestycjami w modernizację torów pójdą zakupy nowego taboru. Z drugiej poprawi efektywność transportu towarów. Dość powiedzieć, że dziś średnia prędkość pociągów towarowych to 20–30 km/godz. Remonty i wymiana torów mają ją podnieść do 40–50 km. To polepszy punktualność składów, która dziś jest dramatyczna.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nie ma podstaw do tego, żeby uznać mężczyzn za rozrzutnych i mało oszczędnych – wynika z badania przeprowadzoneg...
Dla mnie jako prezydenta kluczowe jest, by zarządzać budżetem odpowiedzialnie i wybierać te inwestycje, które za...
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało Kolejom Dolnośląskim 617,6 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy...
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas