Aktualizacja: 12.01.2017 22:00 Publikacja: 12.01.2017 22:00
Adam Woźniak
Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard
To się wreszcie będzie zmieniać. Realizację nowych projektów mocno wspiera pomoc z Unii Europejskiej, coraz aktywniej włączają się do inwestycji samorządy. To sprawia, że różnice w rozwoju gospodarczym pomiędzy tzw. ścianą wschodnią a bardziej uprzemysłowionymi województwami będą mogły się zmniejszać.
Dla takiego celu rozwój linii kolejowych to priorytet. Z jednej strony zmieni sytuację mieszkańców, którzy będą mogli podróżować szybciej i wygodniej. Zwłaszcza, jeśli w ślad za inwestycjami w modernizację torów pójdą zakupy nowego taboru. Z drugiej poprawi efektywność transportu towarów. Dość powiedzieć, że dziś średnia prędkość pociągów towarowych to 20–30 km/godz. Remonty i wymiana torów mają ją podnieść do 40–50 km. To polepszy punktualność składów, która dziś jest dramatyczna.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światow...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas