Rafał Bauer, prezes Próchnika: Pogoń za jak najniższymi cenami

Jest moda na odwoływanie się do dziedzictwa marek, czego byliśmy jednym z pionierów – mówi Rafał Bauer, prezes Próchnika.

Publikacja: 31.01.2017 22:00

Rafał Bauer, prezes Próchnika: Pogoń za jak najniższymi cenami

Foto: Fotorzepa/Marek Wiśniewski

Rz: Próchnik to jedna z marek, które są symbolem Łodzi jako centrum przemysłu lekkiego w Polsce. Czy możliwy jest powrót do takich realiów i masowa produkcja rodzimych marek w kraju?

Rafał Bauer: Absolutnie nie, ponieważ dzisiaj mamy zupełnie inne realia, nie tylko biznesowe, ale również jeśli chodzi o oczekiwania konsumentów. W sklepach zwraca się, rzecz jasna, uwagę na jakość, miejsce produkcji, rodowód marki, ale zdecydowanym priorytetem jest po prostu cena. Ta, jeśli ma zapewniać odpowiednią rentowność, zmusza do lokowania produkcji poza Polską. Tymczasem rodacy, chociaż w różnych badaniach podkreślają swoje patriotyczne zachowania zakupowe i przywiązanie do rodzimych marek, chcieliby, żeby polskie ubrania były dobrej jakości i najlepiej jeszcze tańsze niż te sprowadzane z Chin czy innego kraju azjatyckiego.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia