Reklama
Rozwiń
Reklama

Odbudowa czy propaganda

Polska Żegluga Morska to kolejny armator, który ma budować promy w Szczecinie. A w tle są okręty podwodne.

Publikacja: 18.05.2017 23:00

MSR Gryfia rozpoczęła realizację kontraktu budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

MSR Gryfia rozpoczęła realizację kontraktu budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Foto: Głos Szczeciński, Marcin Bielecki

Zarówno PŻM, jak i PŻB to państwowe firmy, stąd ich udział w planie restytucji przemysłu stoczniowego. PŻB jest jednak w znacznie lepszej sytuacji. Ten niewielki przewoźnik z siedzibą w Kołobrzegu generuje zyski, co z satysfakcją eksponują przedstawiciele rządu. 2014 rok zamknął przychodami 214 mln zł netto i zyskiem 12,8 mln zł, a 2015 to 217 mln zł przychodów i 33,1 mln zł zysku. Wg informacji uzyskanych przez „Rzeczpospolitą" rok 2016 był jeszcze lepszy i zamknie się przychodami na poziomie 240 mln zł i zyskiem 38,2 mln zł.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama