Odbudowa czy propaganda

Polska Żegluga Morska to kolejny armator, który ma budować promy w Szczecinie. A w tle są okręty podwodne.

Publikacja: 18.05.2017 23:00

MSR Gryfia rozpoczęła realizację kontraktu budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

MSR Gryfia rozpoczęła realizację kontraktu budowy pierwszego promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Foto: Głos Szczeciński, Marcin Bielecki

Zarówno PŻM, jak i PŻB to państwowe firmy, stąd ich udział w planie restytucji przemysłu stoczniowego. PŻB jest jednak w znacznie lepszej sytuacji. Ten niewielki przewoźnik z siedzibą w Kołobrzegu generuje zyski, co z satysfakcją eksponują przedstawiciele rządu. 2014 rok zamknął przychodami 214 mln zł netto i zyskiem 12,8 mln zł, a 2015 to 217 mln zł przychodów i 33,1 mln zł zysku. Wg informacji uzyskanych przez „Rzeczpospolitą" rok 2016 był jeszcze lepszy i zamknie się przychodami na poziomie 240 mln zł i zyskiem 38,2 mln zł.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem