Aktualizacja: 01.07.2025 02:22 Publikacja: 26.07.2019 17:07
Foto: fot. AdobeStock
Urzędy publiczne mają wydawać zaświadczenie w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie. W takim przypadku ma ono być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym, a także kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. Użycie takiej pieczęci przewiduje skierowany 17 lipca do pierwszego czytania w Sejmie projekt zmiany kodeksu postępowania administracyjnego. Obecnie zgodnie z przepisem art. 217 § 4 k.p.a. zaświadczenie wydaje się w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jeżeli zażąda tego osoba ubiegająca się o zaświadczenie. Ponadto możliwe jest wydanie zaświadczenia w formie tradycyjnej (papierowej).
Samorządy chcą zmian w przepisach o zmianie granic sąsiadujących gmin, ale nie ma zgody, jak one powinny wyglądać.
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” przekazała dziś minister zdrowia Izabeli Leszczynie apel o zapewnienie równe...
Kolejne interpretacje prawa podatkowego, zagmatwanie stawek VAT, rosnąca sprawozdawczość – to bolączki administr...
Bez względu na to, jak zmienia się prawo dotyczące samorządów lokalnych, i tak najpoważniejszym problemem jest t...
By miasta mogły efektywnie tworzyć klastry i spółdzielnie energetyczne potrzebne są zmiany w prawie. Powinny sku...
Wiele z zeszłorocznych rozwiązań, czy to dobrych, czy złych, wymusza na włodarzach podjęcie nowych wyzwań.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas