Aktualizacja: 24.03.2025 03:16 Publikacja: 09.10.2024 17:33
W ramach inwestycji zostanie wybudowany nowy dworzec kolejowy Warszawa Gdańska oraz zespół czterech wielofunkcyjnych budynków komercyjnych
Foto: MOZCO Mat Szymański
Dwie spółki z Grupy PKP – PKP SA oraz Xcity Investment podpisały z Ghelamco aneks do umowy inwestycyjnej, który umożliwi wznowienie przygotowań do realizacji zaniechanego w minionej dekadzie zakrojonego na szeroką skalę przedsięwzięcia.
W ramach wspólnej inwestycji zostanie wybudowany nowy dworzec kolejowy Warszawa Gdańska oraz zespół czterech wielofunkcyjnych budynków komercyjnych.
Jesteśmy za biogazowniami, ale niekoniecznie w naszym sąsiedztwie. Społeczności lokalne często niechętnie, a nawet wrogo odnoszą się do budowy i funkcjonowania biogazowni w ich sąsiedztwie. To w dużej mierze skutek niewystarczających działań informacyjnych i edukacyjnych. Na szczęście, coraz częściej inwestorzy i władze samorządowe sięgają po sprawdzone metody komunikacji, budując zaufanie i współpracując z mieszkańcami oraz innymi zainteresowanymi stronami.
W Poznaniu otwarto mosty Berdychowskie, które połączyły Chwaliszewo, Ostrów Tumski i Berdychowo. W Warszawie jest już gotowe kluczowe połączenie konstrukcji spinającej nabrzeża Portu Czerniakowskiego.
Duże miasta szykują się do kolejnego rozwojowego skoku w 2025 r. Pod warunkiem dostępności funduszy unijnych.
Ogłoszony pięć lat temu i wart 28 mld zł program budowy 100 obwodnic, przyniósł do tej pory wyjątkowo skromne efekty.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Rozwój spalarni w polskich miastach wchodzi w kolejną fazę. Mijają czasy, kiedy to samorządy z własnych środków finansowały tego typu inwestycje. Powodem są rosnące koszty. Dotacje ze środków UE mogą już nie wystarczyć.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Jesteśmy za biogazowniami, ale niekoniecznie w naszym sąsiedztwie. Społeczności lokalne często niechętnie, a nawet wrogo odnoszą się do budowy i funkcjonowania biogazowni w ich sąsiedztwie. To w dużej mierze skutek niewystarczających działań informacyjnych i edukacyjnych. Na szczęście, coraz częściej inwestorzy i władze samorządowe sięgają po sprawdzone metody komunikacji, budując zaufanie i współpracując z mieszkańcami oraz innymi zainteresowanymi stronami.
W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.
Nie ma na świecie dziedziny gospodarki tak uzależnionej od sprawnie działającego systemu naczyń połączonych jak transport lotniczy. Awaria, która wydarza się gdziekolwiek, natychmiast jest odczuwalna przez innych użytkowników.
Autobusy zasilane wodorem mają szansę stać się symbolem nowoczesnej, zeroemisyjnej mobilności. Ale czy rzeczywiście mogą sprostać ekologicznym i finansowym oczekiwaniom samorządów lokalnych?
Londyńskie lotnisko Heathrow znów przyjmuje samoloty. W informacjach podaje, że w sobotę, 22 marca, jest w stanie przywrócić 85 proc. rozkładu.
Późnym wieczorem w piątek mają startować pierwsze dzisiejsze loty z londyńskiego Heathrow. Lotnisko zacznie również przyjmować wybrane loty. Wcześniej informowano, że lotnisko będzie zamknięte do północy z piątku na sobotę.
Przez cały dzień w piątek, 21 marca, na londyńskim Heathrow nie wyląduje ani jeden samolot. Kilkadziesiąt maszyn, które miały odlecieć rano, zostało uziemionych. To skutek pożaru, który wybuchł w nocy z czwartku na piątek.
Norwegia zdecydowała się na odważny ruch i cyfryzuje całościowo system sterowania ruchem kolejowym. W najbliższych latach jej śladem pójdą inne kraje, oczekiwany jest boom na tym rynku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas