Dwie spółki z Grupy PKP – PKP SA oraz Xcity Investment podpisały z Ghelamco aneks do umowy inwestycyjnej, który umożliwi wznowienie przygotowań do realizacji zaniechanego w minionej dekadzie zakrojonego na szeroką skalę przedsięwzięcia.
W ramach wspólnej inwestycji zostanie wybudowany nowy dworzec kolejowy Warszawa Gdańska oraz zespół czterech wielofunkcyjnych budynków komercyjnych.
Ich szacowana łączna powierzchnia wyniesie ok. 100 tys. metrów kwadratowych, natomiast samego dworca - ok. 1900 m.kw. Projekt ma zostać podzielony na 5 faz. Cztery z nich to tzw. fazy komercyjne: w ramach każdej z nich powstanie jeden budynek pełniący funkcje biznesowe. Faza piąta to budowa nowego dworca Warszawa Gdańska.
Budową nowej Warszawy Gdańskiej PKP wraca do projektów deweloperskich, które przed laty zostały zawieszone
- Zarządzane przez PKP nieruchomości mają olbrzymi potencjał, wiele z nich – jak Warszawa Gdańska – znajduje się w świetnych lokalizacjach: centrach miast, dobrze skomunikowanych punktach – powiedział Andrzej Bułczyński, członek zarządu PKP SA. A projekty z udziałem inwestorów zewnętrznych mają być dobrym kierunkiem, by go we właściwy sposób uwolnić.
Czytaj więcej
Mieszkańcy Wrocławia od początku sierpnia mogą jeździć lokalnymi pociągami z biletami komunikacji miejskiej. A niedawno Koleje Mazowieckie rozszerzyły swoją ofertę o bilet zintegrowany z Radomiem.