Jesienią duże miasta przyspieszają z realizacją inwestycji w rozbudowę linii tramwajowych. Oznacza to problemy dla mieszkańców z powodu drogowych korków, ograniczeń w ruchu czy w dostawach mediów spowodowanych przebudową sieci kanalizacyjnych lub ciepłowniczych. Za to efektem ma być znaczące przyspieszenie podróży pomiędzy centrum a odleglejszymi dzielnicami.
Czytaj więcej
Władze Warszawy potwierdziły, że tramwajem do Wilanowa będzie można dojechać dopiero we wrześniu 2024 r. Za to już teraz kierowcy odzyskują zamknięte na czas budowy ulice.
Jak przebiega budowa tramwaju do Wilanowa? Wolno, bardzo wolno
W Warszawie powoli dobiega finału budowa tramwaju do Wilanowa. Ma on połączyć z Wilanowem Wolę, Odolany, Ochotę i Mokotów. Już w poprawionym, wydłużonym harmonogramie tramwaj miał ruszyć z początkiem września, ale wciąż trwają prace. Z końcem sierpnia pierwszy pojazd skręcił w ulicę Belwederską, gdzie nigdy wcześniej nie jeździły tramwaje, ale tylko w ramach testu sieci trakcyjnej. Dopiero na przełomie października i listopada tramwaje będą mogły pojechać przez ul. Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej do Miasteczka Wilanów.
Tramwaje Warszawskie zapowiadają zwiększenie frontu robót na trasie do Dworca Zachodniego. Prace przyspieszą w dwóch miejscach – w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., a także przy Alejach Jerozolimskich na wysokości Dworca Zachodniego (ulica zostanie zawężona do przekroju 3+3 z zachowaniem buspasów). Natomiast w przyszłym roku będzie przebudowywany kolejny, ok. 950-metrowy odcinek ciepłociągu we wschodniej części ul. Bitwy Warszawskiej. Rozpocznie się także budowa węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ul. Grójeckiej i Bitwy Warszawskiej, która umożliwi skręt tramwajów we wszystkich relacjach. Nowa trasa tramwajowa, która poprawi skomunikowanie kluczowego warszawskiego węzła kolejowego, będzie miała 1,6 km długości. Zgodnie z kontraktem tramwaje mają dotrzeć do Dworca Zachodniego w połowie 2026 r.
Natomiast do połowy września zaplanowano prace przy wyjątkowo ruchliwym odcinku trasy tramwajowej na warszawskiej Woli – na ulicy Okopowej od Kercelaka do ronda „Radosława”. Remontowany był także przejazd przez tory na wysokości ulicy Anielewicza. Dzięki temu poprawę odczują kierowcy: na przejeździe została ułożona równa nawierzchnia asfaltowa.