Firma IVIA została wybrana wykonawcą dokumentu projektowego (tzw. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego – STEŚ), w którym analizowane będą możliwości poprowadzenia drogi na konkretnym terenie. Uwzględnia on kwestie techniczne, koszty oraz oddziaływanie trasy na środowisko. Zaprezentowane w nim warianty będą prezentowały już precyzyjne przebiegi i lokalizację inwestycji.
Jak znaleźć optymalny przebieg drogi z Krakowa w kierunku Myślenic
Obecny dwujezdniowy wylot z Krakowa w kierunku Myślenic to udręka dla kierowców. Jest obciążony ruchem tranzytowym, turystycznym i lokalnym. Na całej jego długości występują ostre zakręty, kolizyjne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Już teraz jeździ tamtędy do blisko 60 tys. pojazdów na dobę, a prognozy wskazują, że w przyszłości ruch na trasie Kraków – Myślenice będzie się zwiększać. W weekendy, gdy sznury pojazdów ciągną w stronę Zakopanego i z powrotem, trasa się zatyka.
Czytaj więcej
Stan łódzkich ulic jest codziennie kontrolowany, a ubytki - łatane. Miejsca wymagające pilnej naprawy mogą także zgłaszać mieszkańcy. Podobnie jest w innych miastach.
IVIA musi znaleźć optymalny przebieg nowej drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Jak dotąd, początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów. Jednak projektant dostał wolna rękę, będzie mógł zaproponować go w innym miejscu.
- Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne – informuje GDDKiA.