– To jedna z największych i najważniejszych inwestycji miasta, na którą Lublin czekał od dawna. Pomiędzy ulicami Młyńską, Gazową i Dworcową, powstanie nowoczesny dworzec na miarę XXI wieku, który będzie obsługiwał autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej – mówił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, w momencie rozpoczęcia inwestycji.
Dodał, że dworzec zintegruje kilka form transportu, stając się centrum komunikacyjnym nie tylko miasta, ale całego regionu, a w ramach inwestycji, wokół dworca powstanie zupełnie nowy układ drogowy, który usprawni ruch i komunikację nowego obiektu.
Lubelski Dworzec Metropolitarny
Budowa nowego dworca metropolitalnego w Lublinie ruszyła dwa lata temu. W ramach projektu powstał nowoczesny budynek dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym, a cały plac Dworcowy zamienia się w deptak.
Dominującymi materiałami w bryle budynku dworca są szkło i beton. Obok budynku głównego powstaną niezależne perony autobusowe przykryte szklanym dachem wspartym na filarach, które jednocześnie pełnią funkcję ozdobną poprzez ażurowe, lekkie elementy inspirowane ludowymi wycinankami.
Pod budynkiem dworca powstał parking podziemny o powierzchni ok. 7,5 tys. m2, który pomieści 174 samochody.