Kilka dni temu w Bydgoszczy podpisana została umowa z firmą Trakcja na budowę nowych mostów nad Brdą łączących ulicę Fordońską z ul. Toruńską. Jeden będzie tramwajowy, a drugim będą poruszać się samochody, piesi i rowerzyści.
Mieszkańcy decydowali o lokalizacji
– Kontynuujemy rozbudowę ważnych arterii. Wszystkie tego typu projekty poddajemy konsultacjom społecznym. W przypadku tej tramwajowej inwestycji mieszkańcy decydowali nawet o lokalizacji. Zawsze przy tak dużych projektach uwzględniamy też potrzeby wszystkich uczestników ruchu. Dlatego równocześnie dobudujemy brakujący drugi most drogowy z chodnikami i drogą rowerową – zapowiada Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy.
Oba mosty mają być gotowe jesienią 2023 roku, a koszt prac ma zamknąć się w kwocie 154 mln zł.
Najdłuższy na Odrze
Od ub. roku trwa budowa mostu w Milsku nad Odrą. Ta wyczekiwana przez mieszkańców południowej część woj. lubuskiego inwestycja warta będzie ok. 80 mln zł. – To największa inwestycja na Odrze od czasów wojny. Można powiedzieć, że historyczna. Dzięki niej połączymy region ze Sławą i Wschową – mówi Elżbieta Anna Polak, marszałek województwa lubskiego.
CZYTAJ TAKŻE: Most nad Jeziorem Pilchowickim o krok od wpisu do rejestru zabytków
Most na Odrze w Milsku będzie mieć ok. 400 metrów długości z przęsłem nurtowym o rozpiętości 115 metrów, a szerokość toru żeglownego wyniesie 55 metrów.
Między mostem a lustrem wody pozostanie 5 metrów wysokości, czyli przepłyną pod nim barki z dwoma poziomami ładowności.
Nowa przeprawa ma być gotowa w połowie przyszłego roku. A gdy już powstanie, to dojazd z Zielonej Góry do Sławy i Wschowy skróci się nawet o kilkadziesiąt minut. Ułatwi też samorządowcom ściąganie inwestorów, których dotychczas odstraszały problemy komunikacyjne.
Planowali od 40 lat
Jeszcze w tym roku ma ruszyć budowa mostu na Krznie w Białej Podlaskiej oraz ulicy łączącej ul. Warszawską z ul. Koncertową.
Unikalna oferta
Tylko 5,90 zł/miesiąc
Kilka miesięcy temu miasto podpisało umowę na jego projekt z wrocławską firmą PBW Inżynieria. Wartość umowy to blisko 300 tys. zł. Projekt ma być gotowy w tym roku i w tym roku też rozpocznie się budowa.
W założeniach inwestora, którym jest miasto, skróci się też droga dojazdu służb ratowniczych w ten rejon miasta. Celem jest także wyprowadzenie ze ścisłego centrum tranzytu w osi północ-południe.
Szacunkowy koszt budowy mostu z drogami dojazdowymi na odcinku od ul. Warszawskiej do ul. Koncertowej 20 mln zł.
CZYTAJ TAKŻE: Miliardy na nowe mosty
– Tą inwestycją upłynnimy ruch w tej części miasta, podniesiemy codzienny komfort i bezpieczeństwo tysięcy bialczan, skrócimy drogę dojazdu służb ratowniczych w ten rejon miasta, ale także wyprowadzimy ze ścisłego centrum tranzyt w osi północ-południe. Ta strategiczna potrzeba jest nam znana już od 40 lat, gdy miasto w działaniach planistycznych zabezpieczyło grunty pod tę inwestycję – mówi Michał Litwiniuk, prezydent Białej Podlaskiej.
Podkreśla, że ta strategiczna inwestycja zwiększy bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców miasta.
Budowa mostu ma potrwać trzy lata. Inwestycja ma upłynnić ruch na ulicach Zamkowej, Łomaskiej czy Witoroskiej.