Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 05:27 Publikacja: 04.01.2021 18:44
PKP per capita w województwie warmińsko-mazurskim wynosi 40,8 tys. zł, a dystans do bardziej zamożnych regionów jeszcze się powiększa. Na zdjęciu panorama Olsztyna
Foto: Adobestock / Agnieszka Rodowicz
Najszybciej rozwijającym się regionem w Polsce w 2019 r., był obszar „mazowiecki regionalny” – wynika z ostatnich danych Głównego Urzędu Statystycznego. PKB w cenach bieżących zwiększył się tam rok do roku o 9,7 proc., podczas gdy średnio w kraju – o 7,8 proc.
Do grona liderów pod względem tempa rozwoju gospodarczego należał też region stołeczny (9,3 proc.) oraz województwa: łódzkie (8,7 proc.), pomorskie (8,6 proc.), wielkopolskie (8,5 proc.), lubelskie (8,3 proc.) i podlaskie (8,2 proc.). Najmniejszy wzrost PKB odnotowano w woj. kujawsko-pomorskim (5,5 proc.) oraz śląskim (5,9 proc.).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Coraz więcej polskich samorządów decyduje się na emisję obligacji. To korzystny sposób finansowania lokalnych po...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Co dwunasty mieszkaniec województwa łódzkiego i co czterdziesty Podkarpacia określa swoją sytuację materialną ja...
Lokalne władze, które pozywają Skarb Państwa w związku z przekazywaniem niewystarczających pieniędzy na zadanie...
Tylko co piąty polski hotelarz jest zadowolony z mijającego lata – wynika z ankiety Nocowanie.pl. Nie zmienia to...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Samorządowcy coraz wyraźniej krytykują rząd. Jednak mają nadzieję, że kwestie finansowe – bo te budzą najwięcej...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas