– Obecnie nie mamy złożonych wniosków, spodziewamy się ich w ostatnich dniach – przyznaje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. – Widzimy natomiast zainteresowanie samorządów i miast – dodaje.
Rzecznik PKP PLK wylicza, że do kolejowej spółki wpłynęło już blisko 50 pytań, m.in. od samorządów województw śląskiego, lubuskiego, podlaskiego, lubelskiego, małopolskiego i mazowieckiego. Były pytania też z urzędów miast, m.in. Bielska Białej, Raciborza, Piaseczna, Wodzisławia Śląskiego, Radomia i Świebodzina.
Pisze się
Pytania dotyczą propozycji zawartych w załączniku do uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu Kolej+, czyli listy 20 odcinków wytypowanych przez rząd do rewitalizacji. Katalog propozycji jest otwarty, więc – informuje Mirosław Siemieniec – były też pytania o inne lokalizacje. – Liczymy na merytoryczne i przemyślane wnioski – dodaje Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
Sprawdziliśmy – prace nad wnioskami trwają. Na przykład w Świętokrzyskiem i Łódzkiem. Jak informuje Agnieszka Kołacz-Sarnowska z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, zarząd województwa przygotowuje, we współpracy z samorządem województwa łódzkiego, wspólny wniosek dotyczący modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna.
CZYTAJ TAKŻE: Rewitalizacja kolejek wąskotorowych. Zaczyna się lato na wąskim torze