Reklama
Rozwiń
Reklama

Specjalistę i szefa przyciągają nie tylko metropolie

Polacy najchętniej przenieśliby się za pracą do któregoś z dużych miast – ale na popularności zyskują też te mniejsze.

Publikacja: 19.01.2020 14:19

Choć największe miasta wciąż przodują w rankingach pożądanych lokalizacji miejsca pracy, rośnie atra

Choć największe miasta wciąż przodują w rankingach pożądanych lokalizacji miejsca pracy, rośnie atrakcyjność mniejszych ośrodków.

Foto: Choć największe miasta wciąż przodują w rankingach pożądanych lokalizacji miejsca pracy, rośnie atrakcyjność mniejszych ośrodków.

Ponad dwie trzecie polskich specjalistów i menedżerów byłoby gotowych dla atrakcyjnej oferty pracy przeprowadzić się do innego miasta. Najchętniej do stolicy, która od lat otwiera listę, choć jej atrakcyjność ostatnio wyraźnie spadła – wynika z raportu firmy rekrutacyjnej Antal na temat aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy w 2019 r.

Dobrą ofertę pracy w Warszawie byłoby teraz gotowych przyjąć 44 proc. badanych z innych ośrodków – o ponad jedną piątą (albo 12 pkt proc.) mniej niż rok wcześniej. Tym samym zmniejszył się dystans między stolicą a pozostałymi miastami w ścisłej czołówce – Wrocławiem i Krakowem.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse w regionach
Pieniądze na inwestycje z miejskich obligacji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse w regionach
Warszawa ucieka reszcie kraju. Duże różnice w poczuciu bezpieczeństwa materialnego
Finanse w regionach
Samorządy pozywają Skarb Państwa i często wygrywają. Ale problemy nie znikają
Finanse w regionach
Jakie opłaty turystyczne pobierają samorządy? Są niskie, ale budzą emocje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse w regionach
Samorządy potrzebują więcej na oświatę. Luka w finansowaniu to już 40 mld zł
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama