Reklama
Rozwiń
Reklama

Komu wodociąg, komu kanalizację

Nawet w dużych miastach nie wszyscy są podłączeni do sieci wodno-kanalizacyjnej. Na wsiach to wygląda jeszcze gorzej. Inwestycyjne potrzeby samorządów są szacowane na ok. 93 mld zł.

Publikacja: 09.08.2019 16:36

Komu wodociąg, komu kanalizację

Foto: fot. AdobeStock

Aby zorientować się, jaka jest skala niezbędnych działań związanych z modernizacją i budową sieci wodno-kanalizacyjnych, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju zleciło opracowanie specjalnego raportu. A te są ogromne – z dokumentu przygotowanego przez zespół dr Jacka Sieraka wynika, że konieczne jest zbudowanie lub remont ok. 270 tys. km sieci, przy czym tylko 13 proc. to projekty rewitalizacyjne, reszta to inwestycje nowe. Najwięcej do zrobienia jest terenie gmin wiejskich. Łączne koszty są szacowane na 93 mld zł. Kluczowym dokumentem dla inwestycji realizowanych z pieniędzy kolejnej unijnej perspektywy budżetowej 2021-2027 jest VI Aktualizacją Krajowego programu oczyszczania ścieków komunalnych. Jest on niezbędny, by samorządy mogły pozyskać dofinansowanie na kolejne projekty wodno-ściekowe.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Finanse w regionach
Samorządy wciąż dostają pieniądze na inwestycje z Polskiego Ładu
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Finanse w regionach
Samorządy chcą zmian w ustawie o dochodach JST. I apelują o spotkanie z premierem
Finanse w regionach
Gdzie popłynie najwięcej pieniędzy z PIT w 2026 roku? Znamy najbogatsze gminy i miasta
Finanse w regionach
Samorządy chcą, by ich dochody w przyszłym roku realnie wzrosły
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Finanse w regionach
Pieniądze na inwestycje z miejskich obligacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama