Szacuje się, że na Mazowszu w tym roku będzie można zrealizować zaledwie 40 proc. zamówień w ramach turystyki biznesowej. W maju średnie obłożenie hoteli miejskich wynosiło tylko 9,6 proc. Te statystyki pokazują skalę problemu, z którym musimy się zmierzyć.

Co jednak ważne, koronawirus zmienił też nasze oczekiwania i oczywiście możliwości spędzania wolnego czasu. Jak wynika z badań, tegoroczny urlop w kraju chce spędzić ponad 90 proc. rodaków. Dlatego z jednej strony postanowiliśmy wesprzeć mazowiecką branżę turystyczną i na bezzwrotne dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw przeznaczyliśmy 66 mln zł ze środków unijnych. Z drugiej zaś strony zachęcamy mieszkańców naszego województwa, aby choć część wakacji spędzili w tym roku właśnie na Mazowszu. Mówiąc wprost – pomóc branży turystycznej możemy wszyscy w bardzo prosty sposób: planując tegoroczny urlop w regionie. I do tego zachęca nasza kampania „Odpocznij na Mazowszu”.

Miejmy więc nadzieję, że ta nowa, trudna dla wszystkich sytuacja zmieni nasze przyzwyczajenia i skłoni nas do poznawania pięknej, lokalnej Polski. Jestem pewien, że kto raz zakosztuje tej formy wypoczynku, w kolejnych latach również będzie jej szukał.