Pandemia wymusiła na branży turystycznej szybkie dostosowanie do nowej rzeczywistości

Piotr Krzystek – absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. W latach 2002-2004 z-ca prezydenta Szczecina, w 2006 r. został wybrany prezydentem, podobnie jak w roku 2010. W 2014 roku objął urząd na trzecią kadencję.
materiały prasowe

Stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem zorganizowania mniejszych wydarzeń w sposób bezpieczny i zgodny z zasadami sanitarnymi. Z jednej strony chcieliśmy dać turystom atrakcyjną ofertę i namiastkę normalności, a z drugiej wspomóc lokalnych przedsiębiorców.

Tak narodził się pomysł, by już w czerwcu zorganizować Festiwal Dobrego Życia. Wydarzenie trwało ponad trzy tygodnie i odbywało się na terenie niemal całego miasta. Udało się zrobić to w sposób bezpieczny. Uniknęliśmy gromadzenia ludzi w jednym czasie i miejscu, czuwaliśmy nad frekwencją, dbaliśmy o zachowanie dystansu społecznego i dezynfekcje. Dało nam to odwagę robić kolejne wydarzenia, tj. biegi wzdłuż Odry. W tym roku uczestników podzielono na dwie tury, każda – zgodnie z obostrzeniami – po maksymalnie 150 osób. Regularnie organizujemy też spacery turystyczne z przewodnikami.

Ze względu na bezpieczeństwo musieliśmy zrezygnować ze sztandarowych imprez: Dni Morza i Międzynarodowego Festiwalu Ogni Sztucznych Pyromagic. Nie oznacza to, że wakacje w stolicy Pomorza Zachodniego nie będą ciekawe. Przez całe wakacje przy bulwarach działać będą trzy strefy aktywności. Turyści skorzystać mogą np. z wesołego miasteczka, gdzie są m.in. 80-metrowa karuzela z huśtawkami łańcuchowymi i diabelski młyn. Spragnionych relaksu zapraszamy na Wyspę Grodzką. A tych, którzy chcą skorzystać z oferty pubów i restauracji – do Floating Marketu na Nabrzeżu Starówka. Atrakcji nad Odrą nie brakuje, zasady bezpieczeństwa są przestrzegane, pozostaje tylko zaprosić wszystkich do Szczecina.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szlakiem pinezek, które Google wbija w mapę Polski

Złote Pinezki wyznaczają najciekawsze, zdaniem internautów, atrakcje turystyczne w Polsce.

Dobre prognozy dla Synergic na 2020 rok

Synergic: przyczajony tygrys branży OOH świętuje 5 lat obecności na konkurencyjnym rynku reklamy zewnętrznej ...

Krakowskie jeże mają swoje domki

Kraków pomaga jeżom. Nie tylko tworzy dla nich specjale strefy, ale i buduje schronienia. ...

Dobry klimat dla rewitalizacji

Przy ul. Grodzieńskiej w Warszawie, w miejscu słynnej fabryki mydła i świec „Adamczewski i ...

Samorządy kontra Nord Stream 2. W obronie portów, rybaków i ekologii

Czekamy na odpowiedź Komisji Europejskiej, Rady UE i Parlamentu Europejskiego – mówi Olgierd Geblewicz, ...

Nowa siedziba na miarę marszałka

Niektóre samorządy województw już doczekały się nowych siedzib, inne mają takie plany inwestycyjne. Część ...