Porządek i obyczaje kontra interesy

Na Krupówkach w Zakopanem reklamy nie zasłaniają już całkowicie elewacji budynków. W Krakowie turystów wożą tylko nowe meleksy. Ale nie wszystkim nowe porządki się podobają.

Publikacja: 08.01.2019 12:30

Park kulturowy pozwala dbać o wygląd miasta. Wiele miejscowości korzysta więc z tej możliwości i powołuje je do życia. O swoje najbardziej cenne wizerunkowo rejony dbają w ten sposób m.in. Łódź, Kraków, Warszawa, Zakopane, Wrocław.

W Krakowie park obejmuje historyczne centrum miasta: obszar otoczony Plantami Krakowskimi wraz ze Wzgórzem Wawelskim i częścią Bulwaru Wisły. Na tym terenie każda firma może mieć tylko jeden szyld, musi on być umieszczony płasko na elewacji, na wysięgniku lub w witrynie lokalu. Szyld nie może mieć powierzchni większej niż metr kwadratowy, a te na wysięgnikach muszą być zawieszone na odpowiedniej wysokości.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej