Kraków nastawia się mocniej na turystę biznesowego

5 tys. wydarzeń i spotkań odbyło się w 2016 r. Władzom miasta zależy, by było ich jeszcze więcej.

Publikacja: 26.04.2018 00:50

Tauron Arena Kraków

Tauron Arena Kraków

Foto: materiały prasowe

W ubiegłym roku liczba spotkań biznesowych w Krakowie zwiększyła się o 33 proc. w stosunku do 2014 r. Co ważne, zwiększyła się też liczba uczestników wydarzeń międzynarodowych. W 2016 r. było ich 296 540, a rok wcześniej 286 270. Jak podają eksperci, przy założeniu, że turysta biznesowy daje przychód rzędu 2 tys. zł, otrzymujemy szacunkową kwotę 1,3 mld zł zostawionych w krakowskich firmach świadczących usługi dla branży spotkań. W związku z narastającymi w światowych stolicach turystycznych, jak Barcelona czy Wenecja, wyzwaniami związanymi z turystyką masową, ambicją Krakowa jest zmiana profilu turysty z masowego na biznesowego.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10