Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 05:49 Publikacja: 09.01.2018 21:30
Komunikację miejską w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii opłaca 41 gmin.
Foto: shutterstock
Realizowany przez NCBiR program „Bezemisyjny transport publiczny” jest realizowany w formule partnerstwa innowacyjnego – państwo występuje w roli inteligentnego zamawiającego, kreującego nowy rynek dla nowatorskich produktów – w tym przypadku na podstawie potrzeb zgłaszanych przez polskie miasta zainteresowane rozwojem ekologicznego transportu. Program umożliwi stworzenie lub wzmocnienie floty kilkudziesięciu polskich miast, w tym zrzeszonych w GZM, nawet ponad tysiącem autobusów nowej generacji.
Finansowanie ma zapewnić Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), który pod koniec grudnia podpisał stosowną umowę z NCBiR. – Rozwój elektromobilności i wspieranie bezemisyjnego transportu – poza korzyściami ekologicznymi – to bez wątpienia także szansa na wzrost innowacyjności polskiej gospodarki – uważa Kazimierz Kujda, prezes NFOŚiGW.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas