Stworzony przez prudnickich urzędników portal „naprawimy to” ma ułatwić życie mieszkańcom. – Okresowo przeprowadzaliśmy analizę sygnalizowanych spraw. Zgłoszenia przekazywane były w sposób tradycyjny, najczęściej osobiście lub pocztą. W ten sposób wyspecyfikowaliśmy obszary, które są najbardziej istotne dla naszych mieszkańców – opowiada Marek Radom, sekretarz ratusza w Prudniku.
Dodaje, że były to głównie sprawy związane z drogami, ich oznakowaniem, oświetleniem ulicznym, reklamacje dotyczące odbioru odpadów.
– Stąd zrodził się pomysł stworzenia narzędzia, które w prosty sposób pozwala na zgłoszenie i szybką reakcję na uwagi mieszkańców. O takie rozwiązanie upominali się również radni – mówi Marek Radom.
Miasto postanowiło stworzyć do zgłaszania takich usterek prostą aplikację, która nie wymagałaby zakładania konta czy pamiętania hasła. – Samo przygotowanie aplikacji wymagało m.in. określenia zagadnień, które będzie obsługiwać, dostosowania aplikacji do potrzeb miasta, przeszkolenia pracowników – wylicza sekretarz Prudnika.