W całej Polsce, jak podaje Marek Dawidowski, koordynator ds. facility management w Grupie GPEC, powstaje ponad 1,5 mln mkw. powierzchni biurowej rocznie. – Poza dogodną lokalizacją i czynnikami ekonomicznymi coraz większe znaczenie mają komfort i wygoda użytkowania biurowca oraz jakość świadczonych w nim usług – podkreśla Dawidowski, zwracając uwagę na techniczną obsługę obiektu.
Wyjaśnia, że w ramach usługi facility management takie firmy jak Grupa GPEC dbają o infrastrukturę techniczną, rozwiązują problemy związane z eksploatacją urządzeń i instalacji sanitarnych.
– Dbają także o wygodę najemców, sterując temperaturą, wilgotnością, natężeniem oraz rodzajem oświetlenia, co pozwala stworzyć komfortowe warunki pracy – podkreśla Marek Dawidowski. – Dzięki sprawnej obsłudze technicznej obiektu zarządcy mogą osiągnąć realne oszczędności. Lepiej dobrane parametry pomagają obniżyć koszty, a regularne przeglądy techniczne zapobiegać awariom lub szybciej na nie reagować.
Dawidowski opowiada, że Grupa GPEC wykorzystała w badaniach czujniki wilgotności, natężenia oświetlenia oraz poziomu temperatury.